Jump to content

Jaktdekken/markeringsdekken til normaldachs


hultin

Recommended Posts

Hei folkens.

 

Etter å ha prøvd daschens på rådyr i går, så endte tispa opp med meget såre patter, halvveis gjennomslagsføre med litt skare er selvfølgelig ikke optimalt....Har sett litt på denne vesten http://www.hundeutstyr.no/hurtta-lifeguard-polarvest-p-492.html til ho nå, har målt ho nå og ho er ca 47 cm rundt brystkassa, mens vesten i XS er opptil 45 cm står det. Denne er elastisk vistnok, men er det noen som har erfaring med denne til sin dachs?

 

Alternativet er jo å kjøpe den so er hakket større, opptil 53cm, men da regner jeg at det må til en syjobb, som jeg ikke er særlig gira på å begynne med......

 

Tilbakemeldinger tas i mot med takk :)

 

Var forresten første losen på rådyr for tispa sin del, første gangen ho er på rådyr spor og endte med 1 times los uten tap, jeg er ganske så fornøyd :)

Link to comment
Share on other sites

Bikkja er 15 mnd ca, har hatt et par fine hjortloser med ho i høst, men desverre ikke fått skutt noe for ho sålangt. Var på håret i går, men skal ha litt flaks når man er i veien alene i skogen å få skutt, men var bar eit tre i mellom.....bedre lykke neste gang :) Søket er devserre ikke så bra enda, håper virkelig det blir bedre til neste år. Drar ut kanskje 160 m som maks, før ho begynner å komme tilbake. I går vet jeg ikkje hvor langt ute ho var, da ho ikke hadde peileren på da. Med tanke på at det er første gangen ho er på rådyrspor, så er jeg meget fornøygd med prestasjonen jeg :)

 

 

Har vært ute mange timer i løpet av sommeren og høsten, er bare tålmodighet som er medisin....bikkja jager soom bare F når ho har noe i nesa hvertfall :)

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er denne evige plaga om å få til et godt nok søk som vi er fornøyde med. 160 m er i utgangspunktet litt i det minste laget som max., men det kommer nok. Selv krysser jeg virkelig fingrene for at bikkja mi får et brukbart søk.

Men, uansett så jager nå hunden din og dette er nok bare begynnelsen.

Hvordan ser det ut på peilen når du jager hjort med hunden? Bukter og runder det, eller stikker de i små race rett ut for så å vinkle?

Bjørn Egil

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...