Jump to content

Verdi schmidt and bender?


Lofffen

Recommended Posts

Vanskelig å si. Ca ti tusen skulle være mulig. Står et par Zenither, vil anta det er det du har?, på Finn.no. Kan til dels sammenligne:

 

Zenith 1,5-6x42 FD til 9 500,- og en 2,5-10x56 uten lys til 8 000,-. Din bør hakket over den første kanskje. Det "dumme" med såpass dyre kikkerter er at man får mye annet nytt og bra for tilsvarende priser, og da er nok terskelen litt høyere for å kjøpe brukt i forhold til om en skal ha en til rundt fem tusen feks. Og av og til kommer det kampanjer hvor de nye ikke koster mer enn et par lapper mer enn en to år gammel brukt og.

 

Om det er en Zenith med ret 4 FD du har, så koster den i underkant av femten tusen hos Jakt&friluft. Går du noe særlig over ti tusen, da kjøper nok folk nytt i stedet.

 

Det er ingen tvil om at man taper en del kroner de første årene i hvert fall.

 

Du kan jo sende den til meg for en femhundrelapp da... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en SB Zenith 2,5-10x56 med lys for 8500,- i våres. Den stod lenge til salgs her på kammeret før jeg kjøpte den.

 

Solgte samtidig en SB Zenith 1,5-6x42 med lys for 8000,- Ble ikke akkurat ringt ned med henvendelser på annonsen.

 

Jakt& Friluft som importerer SB har nokså ofte disse kikkertene til salgs med nokså store avslag. Tror Zenith med lys er nokså greit å kjøpe nytt for rundt 12 000,-

 

Antar dette har sterk sammenheng med lavere annenhåndsverdi enn Zeiss og Swarovski.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...