Jump to content

Icom Prohunt Basic -> Sordin Supreme Pro-X + mikrofon?


iStig

Recommended Posts

Heisann!

Har en Icom jaktradio, og bruker Sordin hørselvern, og er storfornøyd med begge deler. Bruker det både under postering og jag, men irriterer meg at jeg må bøye meg fram og grave ned i brystlomma for å prate i mikrofonen, spesielt under postering.

 

Har sett det finnes mange varianter av mikrofon og ørepropp/musling i ett, men å ha det under hørselvern er for meg uaktuelt, både siden jeg allerede plages med briller som klemmer under hørselvern og at jeg vil ha lyden på begge ører.

Derfor er jeg ute etter en liten og nett mikrofon for å kneppe på jakka. Noe tilsvarende denne men uten muslingen. Har sett det finnes noen store mikrofoner som egner seg godt til formålet jeg er ute etter, men de er som nevnt store. Om det er dobbelplugg i enden som går i radioen eller enkeltplugg som smetter inn ved audio som går til hørselvern går på det samme, men om mulig så kunne jeg tenkt meg dobbelplugg med mikrofon som man plugger i ledning til headset i enden, om noen forstår.

 

Vet dette finnes, har sett det på en nettbutikk før men finner det ikke igjen nå. Er det noen trålere som har fått med seg noe sånt, enten i norsk eller utenlandsk sjappe?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...