Jump to content

Landin svarer kjøttbolledressørene!


IvoRei

Recommended Posts

Det som er mest skremmende i hundeverdenen er at alle sitter på sin haug og tror min metode er den ene.

Det er en generell kommentar ikke myntet på trådstarter!

Jeg som nybakt hundeeier vill ta litt fra forsjellige skoler og finne ut hva som passer meg og min hund best!

Jeg har fulgt mye godbit og litt Cecar Milan hitil, og mener selv at det har fungert veldig godt på vår hund.

Spesielt det med å være sjefen i alle daglidagse hensender har fungert velidg bra, blant annet ved å aldri la hunden går foran meg når vi går tur, det er så sinnsykt herlig og ha en hund som ikke trekker i båndet. Det kan jeg takke C.M. metoder for.

 

STIG:)

Link to comment
Share on other sites

Er helt enig med deg warthog 2, det beste fra forskjellige verdener, om man får kalle det det. Jeg bruker Landins oppskrift, men klikkertrener endel med akela for å lære henne nye triks/trene henne mentalt.

 

Det jeg syns er så bra med Landins tekst her, er at han virkelig svarer på tiltale. Alle disse "frelserne", som så gjerne skal ha den lydigste hunden uten å ta i den, gjør stort sett ikke annet enn å rakke ned på andres metoder. Nå har de fått tilbudet til å bevise det motsatte!

 

PS: Inlegget er skrevet 25 juli i år. På Landin´s hjemmeside finner jeg ingen bevis på at noen har turt å prøvd seg. Merkelig det der... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Tør jeg nevne at eneste KlM i VM for stående fuglehunder i år er en positivt dressert hund? Og en av de mest meritterte klm på fugleprøver i Norge?? Så jo- det går nok. Problemet for de fleste av oss er at vi ikke makter å tilby noe som er større belønning for hunden enn å jage. Så lenge man ALLTID kan tilby hunden noe som er mer interessant enn det den helst vil, så burde ikke positiv trening være noe problem - i teorien...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...