Jump to content

Ege Silah 12/76 MC halvauto, billig men bra?


stich_it

Recommended Posts

Hei, jeg ser etter hagle til allsidig bruk, har kommet fre mtil at jeg ønsker halvautomat hvis jeg først skal kjøpe noe selv og ikke bare låne.

Og når da økonomien er litt stram er det ikke bare å løpe ut å bruke 15 - 20.000,- på våpenet.

 

Og da kommer vi til sakens kjerne, jeg har brukt endel tid på å aktivt kikke på forskjellige hagler og forsøke å finne forskjellige priser/tilbud og brukserfaringer på nettet.

De billigste jeg har funnet er EGE SILAH 12/76 MC hos Pedersens våpenlager til 2990, men er denne noe tess? Enese jeg har funnet er en post her på forumet som sier at Ege Silah har en bra halvauto, på google finner jeg ingenting.

 

så... noen med erfaringer eller linker som kan hjelpe å opplyse meg?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 months later...

Jeg kjenner ikke til halvautoen, men jeg har en rustfri Egeh Silah pumpe. Kan si litt om den dersom det er interessant?

Den så sånn ut da jeg kjøpte den

normal_sjofugl2.JPG

 

ble Duracoated ( av Vetlus) etter hvert, og ser nå sånn ut

normal_dura1.jpeg

 

+ Dette er ei skikkelig ruskebørse som jeg bruker til sjøfugljakt fra kajakk. Og den tåler alt jeg har utsatt den for. Har sikkerhetssnor i den, og har flere ganger heist den opp av sjøen, ristet saltvannet av den, og jaktet og skutt videre. Som andre remington kloner så er den så enkelt bygd at jeg kan ikke helt se hva som kan gå galt.

 

- Finishen er røff. Jeg hadde ikke forventet noe annet til den prisen, men den er utvilsomt røff... Det er grader og kanter her og der. Dersom jeg ikke bruker litt mild vold ved omladning så hender det at ikke låsehakene setter seg skikkelig. Jeg må altså ta et skikkelig cowboyfilmladegrep... "Clack - clack!" Men det går an å skyte uten at sluttstykket er ordentlig låst i løpet. Det føles litt uggent når jeg skyter og så oppdager at sluttstykket ikke er helt i lås, men det har ikke ført til noen ubehageligheter.

 

Jeg kjøpte den på Pedersens Vaabenlager. En gang jeg var innom nevnte jeg dette med låsingeng, og fikk beskjed om at jeg skulle komme innom med den så skulle de fikse det. Det har jeg ikke gjort, men setter pris på servicen. Mitt inntrykk er for øvrig at service og kompetanse steg noen hundre hakk da junior begynte i butikken. Han er aktiv skytter, følger med på det som rører seg og yter skikkelig service. Og de er nå konkurransedyktige på pris. De har også en børesmaker i butikken nå som funker.

 

Min konklusjon: Du får det du betaler for. Dersom du innbiller deg at du kan kjøpe en halvauto for 3000.- og få den samme finishen som på ei hagle til 10000.- så er du rimelig naiv. Men, dette funker helt greit og selger yter service.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...