Jump to content

Ladedata til Oryx 286 i 9,3 x 62


pappa1972

Recommended Posts

Jeg har slettet mitt innlegg, da jeg oppdaget at jeg snakket om feil kule, og dataene ikke var riktige. Derfor var det ikke gunstig at disse opplysningene lå ut. Min feil, beklager.

 

Skal uansett sjekke og se om jeg finner ladedata til deg, da jeg bruker samme kule som deg og har data liggende.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Har nå sjekket med ladeboken utg. 6, og der står ladedata for en annen kule. Men jeg brukte denne som utgangspunkt, og det har stemt bra. Har også sjekket med kronograf.

 

Ladningen er oppført som følger:

 

58,0 - 60,0gr N150 og en COL på 83mm til Nosler Partition.

 

 

Hei

Hvilken fart fikk du med oryx og 59gr vv N150

Er vv N150 ett ok krutt til denne kula

Link to comment
Share on other sites

den ladinga erheilt på høgde med storebror 375 ca,vil tru du kjenner den i skuldrea,jeg lader 15 goryx,og får gode 820 meter,dette var mein som ei prøve,men det vart lada og jeg har ingen tegn til overtrykk,kula er ganske så snill med elgen ,men ikke på rådyr,skaut tre elger i høst,ingen riktig store,men vsd treff ihjertet så går det bra,men så klart midt i bogen vil den jo romstrere litt,men jeg har flatere kulebane en med 6,5*55 og 30-06 så jeg er glad i den kula på srorvilt,ingen dyr i norden sår lenge for ein smell av elglj veltaren fra dei dype skoger som min doktor som bur i bagn,jævla dumt han reiste på cruise med kona og slutt Å Lage våpen,med ferie det fortjente han :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd 59gr vv N150. Jeg bruker 60,0gr.

 

Da får jeg en hastighet på 750m/s.

 

 

Enten har du ei sabla god pipe eller en litt snill kronograf... :/

 

Alt over 720 m/s med ei 286 grs kule er "over normalen"

Jeg bruker 58,5 grs N150 bak 18,5 Oryx, og får litt over 700m/s i min Blaser. Ingen trykktegn på hylsa, og perfekt oppførsel på kula på alt fra 25 - 150 m.

 

M

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke prøvd 59gr vv N150. Jeg bruker 60,0gr.

 

Da får jeg en hastighet på 750m/s.

 

 

Enten har du ei sabla god pipe eller en litt snill kronograf... :/

 

Alt over 720 m/s med ei 286 grs kule er "over normalen"

Jeg bruker 58,5 grs N150 bak 18,5 Oryx, og får litt over 700m/s i min Blaser. Ingen trykktegn på hylsa, og perfekt oppførsel på kula på alt fra 25 - 150 m.

 

M

 

Det er vel en kombinasjon, pipa er ei Lothar Walther pipe med fantastisk presisjon.

Kronografen er av typen Chrony, den som er delt på midten og må brettes opp ved montering...

Øynet en svakhet der ved testing, men ved alle kalibre jeg har målt, har jeg vært innenfor forventet hastighet.

Har heller ikke sett tegn til overtrykk.

 

Men som sagt kan være en kombinasjon av de to ja :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...