Jump to content

Kongsberg Colt M1914 Spørsmål angående kjøp av ekstra mag


morten0

Recommended Posts

Hei hei. Takk for at du leser.

 

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en ekstra magasin til en Kongsberg m1914. Tett som ei påtte så kjøpte jeg bare et originalt Colt 1911 Government magasin fra Midway.

Var ikke i tankene min at dette ikke skulle passe. Hmm. Men der måtte jeg tro om igjen.

 

Var vanskelig å få til å klikke på plass, og sleiden var vanskelig å få tilbake med magsinet i. Prøvde med et par klikkpatroner og det fungerte på en måte, men det gikk litt trangt.

 

Jeg så etterpå at Colt magasinet ikke var helt likt det originale magasinet på toppen. Ikke mye forskjell, men litt var det. Colt magasinet har liksom en liten profil på toppen der man presser ned hylsene, mens Kongsbergen er rett.

 

Håper at noen skjønner noe av dette, og kan hjelpe meg. Ble veldig skuffet da det nye magasinet ikke passet.

 

Vennlig hilsen

Morten

Link to comment
Share on other sites

Bruker McCormick magasiner i min Kongsberg, fungerer perfekt.

Har også noen orginale kongsberg magasin får moro skyld.

Kongsberg magasin er ikke laget får og kunne dropes, de er litt bredere.

Du har sikkert merket at de må draes ut.

 

Men kommer jo ann på hva du brukeren den til og dette er ett problem eller ikke.

 

Men er jo litt stas og skyte med norsk 1911 da :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jaha, så McCormick magasiner fungerer altså. Merkelig dette her. Trodde at 1911 var like, men tydligvis ikke.

Er greit å vite, vet aldri når jeg trenger et ekstra magasin.

 

Stemmer som du sier. Kongsbergmagasinet mitt må draes ut. Men Colt magasinet faller ut av seg selv.

Tenkte egentlig ikke på det før du sa det nå, hehe.

 

Takk for svaret

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...