Jump to content

Jakt- og fiskeutstyrsbutikk i Karlstad?


ko-stens

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jeg ble kanskje litt sen, men du har Ahnø Vapen http://www.ahnovapen.se og ei sjappe som selge hvitevarer og jaktutstyr/våpen. Husker ikke navnet, men om du skal avgårde igjen, så kan jeg hoste det opp fra en bekjent. Den siste har best utvalg. Du har også en litt bortgjenmt på østsiden av byen, Willys Vapen. Har telefonnummeret et eller annet sted, men må lete det fram.

 

I Gnesta, om du kjører 45 sørover fra 61 så finner du Gnesta vapen. Har da litt der også, ikke minst TC vapenolje som er veldig - veldig bra. Den er dessuten snart ikke å få fatt i. Sies å være samme blanding som de brukte i Husqvarna i gamle dager og det kan godt være sant. Fine/praktiske våpenreimer der også. Ikke så store omveien om du skal til/fra Karlstad. Sies å være Värmlands største våpenforretning, men det er jeg ikke så sikker på.

 

Mye lavere priser på brukte kombi/drilling i Sverige ennn Norge om du er ute etter noe slikt.

 

mvh

Bjørn S

Link to comment
Share on other sites

Søren... ble nok litt sent ja. Kom hjem for et par dager siden. En kompis som ble igjen til i går fant en butikk og fikk tak i noe småtteri til seg sjøl. Ikke utenkelig at det blir tur dit senere en gang, fin plass Karlstad, så greit å vite om! :)

 

Og ja, har grått modige tårer etter å ha sett priser på kombier i Sverige... Sendte epost på et par (i butikker), men fikk aldri svar.

Link to comment
Share on other sites

Beste jaktbutikk i nærheten av Karlstad er Bofab i Grums ca 3 mil før Karlstad (9mil fra Norskegrensen) ligger 300 m fra E18

se http://www.bofab.net Bruker også å være en jaktmesse her i førsten på August. Sist jeg var der var Normark, Hdf Gyttorp og Sako Sweden der , mye våpen og se på. Han selger til Norge. Blaser og Mauser ca 10-20 % billigere i Sverige. Norma patroner og ladekomponenter ca 40% billigere.

Link to comment
Share on other sites

Er du ellers ute etter frilluftsutstyr (jakker, sekker, telt ol) og vil snakke med noen som har peiling, så anbefaler jeg Magazinet. Ligger i Fredsgatan i sentrum, ikke langt fra jerbanestasjonen. Ikke no særlig av spesifikt jaktutstyr der, men turutstyr har dem greie på.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...