Jump to content

Røyskattfangst 11/12


sortebill

Recommended Posts

  • 3 months later...

Her er resultatet av fjorårets fangst ferdig garva og hengt på veggen sammen med fotsaksene etter oldefar. Desverre røyk halen da jeg flådde.

2dc7iiv.jpg

 

Her er fellesettene jeg planlegger å bruke til vinteren. Den øverste er en CTM 55 på stokk ned blomsterpotte og den nederste er Victor 60 med ditto. Jeg vil prøve disse settene i stedet for rottefelle i kasse, da jeg er drit lei av å plukke halvspiste mus ut av rottefellene.

 

3143x2h.jpg

hrzeis.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 months later...
  • 11 months later...
Har flere ganger fått bifangst røyskatt i minkfeller, og hver gang har det vært med ørret som åte, så ser ut til at det fungerer bra.

 

Har også fanget røyskatt i innebygget conibear 110 med trost som åte. Henger en ving i fiskesene som innflagging, ribber av endel fjær som henges i granbaret som jeg dekker fellen med, litt av innmaten gnis i åpningen og skrotten legges som åte.

 

Jeg setter ned noen pinner mellom slagbøylene slik at den ikke kan komme forbi utløseren. Pinnene er så tykke at de blir klemt fast av slagbøylene.

110 feller er ulovlig i norge står det i regelverket selv om jeg personlig syns det er tull. men bør ikke skrive det her ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...