Jump to content

Data .223 Norma N200 + 40grain kule


john2000

Recommended Posts

Tusen takk!!

Prøvde søkefunksjonen men det ble for mange treff å holde styr på, beklager i så fall "dobbelpost"

 

Uansett tolker jeg linket tråd dithen at sånn omtrentlig snaue 24grain er en brukbar startladning så da prøver jeg noe deromkring og ser ;)

Om ikke jeg går i geostasjonær bane skal jeg prøve å slenge ut resultat da det tydeligvis er langt mellom datasett på denne :)

Link to comment
Share on other sites

Kronografen fikk et akutt anfall av flatt batteri og på grunn av mørkets plutselige frembrudd så det ble lite testing i helga, men forsøkte følgende:

 

Remington VS_SF, 26" 1:12 twist fluted SS løp, Leupold MkIV 5.5-20x50 kikkert på ARMS ringer.

Skjøt inn kikkerten (hadde lånt den til en annen pang) med Remington UMC 55-grain fabrikkammo.

Samlet som best ca 25-30mm på 100 meter, kramp umulig å få noe bedre (som vanlig).

Testet 5 skudd med Remington hylser, Nosler BT 40-grain og 23,7 grain Norma 200 satt til standard COAL.

Gikk omtrent hull i hull med tofot på 100 meter (om ikke jeg hadde nappa ei flue 15mm ut til høyre), ingen skumle reaksjoner så vidt jeg kunne se men min erfaring med trykktegn er 0...

 

Skal teste 5 skudd av hver av følgende med samme kombinasjon som over når kronoen er foret med ny Duracell og lyset er på:

 

23,7 grain

24,0 grain

24,3 grain

24,6 grain

24,9 grain

25,2 grain

 

Disse er ladet klare og hver ladning veid så nøyaktig jeg får dem på RCBS manuell vekt.

Lader forøvrig med Rockchucker og RCBS dier til denne, ingen hylseprepp utover det nødvendige.

Dersom noen har kommentarer/erfaringer/teoretisk verdier rundt denne ladningen som tilsier at man er på ville veier vil jeg gjerne ha input :)

Link to comment
Share on other sites

jeg skyter mye med hornady v-max 53 gr i 223`n min og den går hull i hull med 24,5 grain med n-133 og har brukt samme lading på 45 g barnes x piller,dette er ingen max lading så den er trygg å begynne på.

Rifla mi er er Howa heavy varmint med samme snurr på pipa som du har og den går hull i hull vist jeg bruker kuler under 55 grain,53 grain eller lettere går hull i hull.Tviler på at du får i 25,2 grain i hylene du har rem hyler er litt tykkere i godset men kansje du har fått tak i bra hylser.223 med max ladinger kan vere litt kilne,det skal ikke så mye tilfor at overtykket plutselig er der,men du har ei solid låsekasse som takler trykk bra.

lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...