Jump to content

Murs alert, programmering av frekvens(Hunter F1)


raysaur

Recommended Posts

Du trenger en radio som du på et vis kan programmere,dvs ALLE..., men om du kan utføre det selv med din er et annet spørsmål. Noen via PC programmer, andre som min; Tast inn frekvensen med talltastene og trykk; "save" knappen :wink: Jeg har noen MURS alert. Alle frekvenser på alle radioer er programmert av enten fabrikk eller forhandler, eller brukeren selv.

Svaret er enkelt; Nei, du kan bruke mange andre radioer enn den som følger med i et kit.

 

MURS alert er forresten eneste revevarsler som virker år etter år, under alle forhold, og batterilevetid en sesong eller to, og som faktisk sender endel lenger enn "reklamen" sier... :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke programmert en Hunter jaktradio, men en Kenwood amatørradio.

 

Du må i alle fall ha en radio der du kan programmere inn riktig frekvens, det følger med en oversikt over hvilke frekvenser du kan velge mellom, sammen med MURS sensoren din vil jeg tro. Det gjorde i alle fall det med min, som jeg bestilte fra USA vie e-bay. Da sender sensoren varsel direkte til jaktradioen din.

Link to comment
Share on other sites

Nå står min alarm ute ved reveåta så jeg får ikke sjekket- men er det ikke ett hjul/en bryter inne i boksen for alarmen, der du velger hvilken av disse forhåndsinnstilte frekvensene/kanalene den skal sende på- pass på at den sender på den kanalen som har den frekvensen du har programmert inn på din radio.

Link to comment
Share on other sites

La inn den første på jaktradioen min, lagret det, men får ikke varsel fra murs`en. Lyser når jeg beveger foran den, så den er i orden.

 

 

 

Du har lest bruksanvisningen :?:

Du må ha rett "pil" på rett tall fra 1-6 på øverste potmeter(hold deg vekk fra de andre som er sub toner etc. dette trenger du ikke her)

. Fra hodet er posisjon 6>154.600Mhz Hvis du har stillt inn jaktradioen på 154.600 og pilen på øverste rattet står på 2...blir det som å lytte på P4 med radioen innstillt på¨P1...

1-6 korrensponderer til 6 forskjellige frekvenser. Tast inn samme frekvens i radioen som du stiller MURS på så skal du se. Og; Som revevarsler; Flytt jumper så det lyset IKKE lyser... :wink:

 

Edit; 1-5 posisjoner for frekvens

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker en annen revevvarsler i dag, greie nok, men skal antagelig ha meg jaktradio og vurderer to fluer i en smekk. Det jeg lurer på er om radioen i denne Murs-pakken kan brukes mellom radioer i Norge, får jeg stilt inn riktige frekenser osv?

 

http://www.amazon.com/Dakota-Alert-ONE-MAT-M538-HT/dp/B001DO407Q/ref=sr_1_3?ie=UTF8&qid=1320876796&sr=8-3

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...