Jump to content

Billige lerduekastere


Del

Recommended Posts

Hei,

er det noen som har prøvd en av disse to: http://www.magasinet.no/display.aspx?me ... rodid=4494

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=28460003

 

Ut fra bildet ser det ut som det er samme modell. Jeg har tidligere lest at mange synes at denne typen lerduekastere kaster for tregt/kaster ikke langt nok. Gjelder det denne modellene òg, og forhindrer dette effektiv trening? Har dere eventuelt andre forslag som er bedre, i samme prisklasse (og helst ikke så langt fra Tønsberg, slik at jeg den kan hentes. Å sende den gjennom posten koster nok like mye som selve kasteren).

 

På forhånd takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en/flere som ser like ut, men av et annet merke (hoppes). De fungerer fint når de er nye, men jeg har "ødelagt" to stykker ved det jeg vil karakterisere som vanlig bruk. Kastearmen har røket i godset, og da knuses alle duene man prøver å sende ut. Kan tenke meg at vi hadde sendt ut 1000-1500 duer når kastearmen røyk. Noe av grunnen kan ha vært at vi ikke alltid var like flinke med å etterstramme muttere og skruer, og når det er slark i bevegelige deler blir gjerne slitasjen større. Derfor vil jeg anbefale deg å ha med en skiftenøkkel og etterstramme dersom muttere blir litt løse.

 

Doble duer slik som på bildet har jeg hatt problemer med å få sendt ut ordentlig. Joda begge duene flyr, men den ene kommer veldig lavt og går forholdsvis sakte så den deiser fort i bakken. Til enkle duer er de gode nok etter min smak, men duene har ikke den samme hastigheten som fra større kastere, blant annet slike som du finner på leirduebaner.

 

Du spør hvor langt de kaster, i meter har jeg ikke noe tall (kommer an på om du legger duen langt "inne eller ute" i kastearmen), men de går da langt nok til at det er god trening, hvertfall hvis du skyter duene forholdsvis kjapt.

 

*P.S. dette gjelder jo da for hoppes leirduekaster, men prisen er lik og utseende er det samme så jeg antar at det er mye likt med disse kasterene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...