Jump to content

Mygg og knott


Tomerik

Recommended Posts

Kan jeg bruke myggmiddel på buken til min Golden Retriever?

Sist helg var knotten veldig bitevillig på maven til hunden og hun begynte å bli desperat. Kan jeg bruke vanlig myggmiddel? Hun vil antagelig prøve å slikke seg på buken også.

Hva gjør dere?

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker, men hvis det kan brukes på mennesker så tror jeg ikke det er noe i veien for å bruke det på hunder.

Mygga eller Jungel olje er de jeg har best erfaring med..

Tipset er at de må inneholde mest mulig DEET.(20% er max lovlig i Norge)

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville vært skeptisk til å bruke myggolje på hunden. Tror jeg vil bruke et "føre var" prinsipp her. Dersom hunden blir veldig plaget kan muligens vet. komme med et godt råd. Selv bruker jeg lavendelolje blandet med litt vann i en dusjeflaske. Dette skader ikke hunden, og det har god effekt på insektene.

 

Ellers så er min erfaring at hunder med lang og bløt pels som f.eks golden retriver tiltrekker seg disse småkrypa som magneter, mens hunder med kort eller strihår ofte blir mindre plaget. Mange hunder lærer seg også å beskytte den bare magen sin. Hunder som er vant til å være ute på sommerkveldene vil ofte ikke la seg merke av knottmengder som vi mennesker finner uutholdelig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...