Jump to content

Snodig montasje? Eller?


spets

Recommended Posts

Ser ut som at det er påsveist ei skinne på høyre løp, og montert en leupold stålmontasje på denne skinna...

Kan ligne på enten Brno- eller Sako-montasjen til Leupold. Hvis det er gjort av fagmann trenger det ikke å være helt håpløst, en ulempe med en montasje som ikke er senter på løpet er jo at treffpunktet vil avvike horisontalt på både kortere (minimalt...) og lengre (økende) avstander enn innskytingsavstanden. Praktisk betydning på en drilling...? Njæh...

 

Men jeg er ikke fagmann, jeg bare observerer. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Synes det ser ut for at skinnen er sølvloddet på det ene løpet, ser litt slik ut på fargen i underkant av skinnen. Men litt vanskelig å se skikkelig ut i fra bildene.

Har sett en montasje av kikkert et eller annet sted for kryssdominante, da var kikkerten enda mer enn dette ut på siden av riflen.

Link to comment
Share on other sites

Her var det jaggu en til, så da var det ikke skrotnisse som hadde funnet på det selv:

http://www.vdb-waffen.de/gebrauchtwaffen/gebrauchtwaffe.asp?id=273007&bild=images/100718/273007_1.jpg&bild2=images/100718/273007_2.jpg&Kategorie=51

 

Snodig løsning, men det virker kanksje?

Ja, det kan da ikke være mer en 15-200mm vekk fra senterlinja så innenfor 150-200m spiller det liten rolle allikevel.

 

Jeg tror nok at dette er for en vanlig høyreskytter ellers vil kikkert og montasje bli i veien for hurtigskudd når man ikke skal bruke kikkerten. Det er jo dette som er grunnen for montasjen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...