Jump to content

ER her noen som har testet 32gr vismut fulltrangboring mot..


Mauser M67

Recommended Posts

Hei.. Er her noen som har testet dette her.

 

Eg jakter en del kråke som står på 25-30m. har brukt en gammel star baikal

med full trangboring, kaliber er 12-70 og 32gr vismut.

Eg skal nå pensjonere den hagla og skal kjøpe en ny kal.12-76.

Det eg lurer på er, hvis eg bruker 1/4 trangboring og 1/2 trangboring men ladder med 46gr vismut som har ca 45% flere hagl en den på 32gr . vil eg ha like mange hagl innenfor den samme sirkel på 30m?

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

er SKRÅSIKKER på att Vismut BETYR dritt!! på latinsk!!!

var på fjellet i overgår å fikk en hare på kornet sittende på ca 20 meter.

hadde desverre en 12 76 32 Vismut patron i hagla siden jeg bruker shitty ammo i skogen vis jeg ser noe sjur etc.

fikk totaltreff på harepusen hørte inslaget å den hoppet opp å landet på ryggen,i ett hælveetes skrik§"¤"%%&/

neida han rullet rundt igjen å trampet litt sakte bortigjennom fra meg sa 35meter lengre bort hadde jeg heldig vis 2xwingmaster me 5 stein i den 3 dager gammle (hysj)uplombere maxusen min,hadde det ikke vert for det hadde noen ligget resten av døgnet å død en slitsom død.

skjønner ikke att Vismut kan være så sløvt,wingmaster er jo totalt overkill på alt jeg har skutt,tviler ikke på att noen er fornøyd med Vismut på rype etc,men jeg kommer aldri i livet mitt til å pakka noe sånt i gunnern igjen,har angst av å tenke på den stakkaren som heldigvis ikke slapp unna den dagen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...