Jump to content

Sako Finnfire i Sako forester(L579) stokk?


JoMagnum

Recommended Posts

Kan dette gå med en del overbevisning eller blir det bare dumt...?

Målet er å få en treningsrifle så lik storviltrifla som mulig, og siden jeg har en finnfire med en heller medtatt stokk og en ekstra forester stokk kunne jeg tenkt meg å prøve....

 

Noen som har et annet syn på saken... :?:

 

 

 

John

Link to comment
Share on other sites

Ideen er slett ikke dum spør du meg. Jeg skulle gjerne hatt to helt identiske rifler (samme stokk, vekt, balanse, avtrekk, kikkert osv.) hvor den ene var jaktrifla og den andre en .22LR. Men en ting du bør sørge for, er at stokken er perfekt tilpasset til deg og at kikkerten er riktig montert. De fleste skytter med en stokk som overhode ikke passer og en kikkert som står montert for langt bak.

 

Påstanden om at utformingen av en riflestokk ikke er så viktig er en myte. Dersom stokken ikke passer 100% vil "skytestillingen" kunne variere fra skudd til skudd. Dette medfører ulikt rekylopptak som igjen medfører dårlig presisjon. Varierer man skytestilling mellom liggende, knestående, stående osv. er det enda viktigere at stokken er tilpasset. Det er med rifle som med hagle, en perfekt tilpasset stokk gjør underverk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...