Jump to content

BRNO O/U dobbelt-rifler


Guest Chiefen

Recommended Posts

For noen år siden, dengang Aaseruds kataloger var minst like bra lesestoff som Penthouse, ble det solgt endel BRNO over/under dobbelrifler her til lands. Tror modellen het "Super", fantes ihvertfall i 7x57R og 375H&H, kanskje(sikkert?) i flere kalibere.

Er det noen her på forumet som har erfaring med disse børsene?

Vet noen av en slik som er til salgs, helst 375H&H, 9,3x74R eller 8x58IRS?

Link to comment
Share on other sites

Bevern sport hadde lenge liggende en dobbel Brno med sidelåser i 7x57r. Sjøl har jeg brukt mye tid på å finne dobbeltriflepipe til min 300. De finnes, og det skal være en del i 7x57r i landet, men lite i 8x57irs. Jeg veit om noen piper som ligger i en konkurs butikk i Tsjekkia, men har ikke klart å få tak i en av de. Meg bekjent har ikke Brno kamra dobbelt rifler i noe grovere en 8x57irs. Det var vel de vanlige, 5,6x52r, 7x57r, 7x65r, og 8x57irs. Jeg har mener jeg har sett noen andre kamringer i kombier, men aldri grovere en 8millimeter'n.

Link to comment
Share on other sites

Meg bekjent har ikke Brno kamra dobbelt rifler i noe grovere en 8x57irs.

 

 

For noen år siden prøvde jeg ei Brno dobbeltrifle i kaliber 375 H&H. Dette var en "super" med "sidelåser". (Så Brno har nok laget grøvre rifler enn 8mm.)

 

Et flott våpen som litt etter ble solgt for under ti tusen......

Link to comment
Share on other sites

Brno Super ble laget i 7x65R, 9,3x74R og 375H&H. I tillegg ble de lagd kombi og hagleløp.

Har hørt rykten vedr 458WinMag og jeg har hatt kontakt med en av sjefene på Brno som i sin tur snakket med "en av de gamle børsemakerne" og de ble aldri laget noen 458WinMag løp.

 

Børsene er fine og har høy kvalitet men vekta er høy og jeg synes kansje de er litt klumpete. Men de er rimelige og en god inngangsbillett til dobbelrifle-galskapen!! :wink:

 

Beveren har hatt en 7x65R til salgs i mange år!

 

Jim

Link to comment
Share on other sites

Joda, har sett en som Beveren har til salgs, men har litt lyst på en i 375H&H. De jeg har sett har slike flotte, hvite "effektplater" medllom kolbe og kolbekappe. Skikkelig stilig :lol:

 

Ingen flere til salgs her på berget??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...