Jump to content

Rifle til dama


Eiesaren

Recommended Posts

Skal kjøpe rifle til dama til jul, har dere noen tips til rifle?

har lånt en gammel ombygd mauser 6,5 i år under jakta, etter hun skjøt første rein sin så vart hun så ivrig at jeg bestemte meg for å kjøpe rifle til hun til jul :D ser helst etter rifle i 6,5 eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

Prisklasse?

 

Type stokk?

 

Er masse å velge mellom!

 

Feks tror jeg fruen sikkert ville blitt fornøyd med en Sako Finnlight feks, men da snakker vi jo litt kroner.

 

Ta feks en titt på Browning A-bolt. Har skutt litt med en med syntstokk. Likte den veldig godt. God stokk å holde i og. Den er ikke glatt, kald og hard liksom. Dura-et-eller-annet på stokken.

 

Edit: Der dukket den jaggu opp i linken over, før jeg rakk å poste! :)

Link to comment
Share on other sites

Sammbo og jeg kjøpte hver vår weatherby nå til jakta.

Vi er begge veldig fornøyd... Av de rimeligere, er vel dette den med best pressisjon, og minst plast....

 

http://www.xxl.no/jakt-vaapen/vaapen/ri ... ke-9006072

du får vel ikke denne i 6,5x55. men en slapp 308 kule, sparker ikke noe mye værre skal ryktene ha det til.

(og rekylopptaket i denne rifla er meget behagelig) vi skjøt opp med 180grs lapua, men man kan da fint klare kravet med en god del lettere kule og.

Link to comment
Share on other sites

Fikk samboeren min til å prøve min Tikka T3 6,5x55 i SS utgave. Nå skal hun ha børse selv, og har forelska seg i både skytekomfort og utseendet på denne, på tross av at hun har prøvd en del annet. Dette er i og for seg greit nok for meg, for børsa er jo ganske billig i innkjøp. Kan være et tips.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...