Jump to content

Ulønnsom reprasjon av leica rangemaster


tailgunner

Recommended Posts

Hei,

Har hatt et uhell med min Leica Rangemaster 1200. Den har fått et slag og en flis av linsa bak er slått bort samt at dekselet forran er skadet. Den fungerer fremdeles selv om den nå er uklar og vanskelig å bruke. Jeg brukte den en måned på jakt før jeg sendte den inn til interfoto som skulle sende den videre.

Fikk mail nå fra Interfoto om at dem regnet det som ulønnsomt å reparere og tilbydde meg å kjøpe en demobrukt i stedet.

Jeg er glad for tilbudet om å kjøpe en demobrukt, men synes det virker rart at det skal koste så mye å reparere den gamle.

Den kostet jo tross alt 4000 så jeg hadde ikke trodd at det ville bli ulønnsomt å bytte den ene linsa bak.

 

Hva hadde dere gjort?

Link to comment
Share on other sites

Surt med slike uhell - men sånn er livet...

 

Du har ikke en type forsikring som dekker dette? Vet at flere selskaper har såkalt "uhellsforsikring", mens andre har "flytende reiseforsikring" som dekker hele året innen gitte regler. Verdt å sjekke med selskapet ditt uansett.

Link to comment
Share on other sites

Næh,

Da får det heller være.

Gidder ikke gjøre meg til svindler for å snyte forsikringsselskapet for 3000. Da tar jeg heller tapet.

Sist jeg trengte hjelp var det snakk om mange, mange høvdinger i skader på bilen og da ble det utbetalt uten noen misstenksomme spørsmål, bonustap eller egenandel.

Link to comment
Share on other sites

Dumt å bli tatt for svindel for tross alt "småpenger"(i forhold til hus, bil og helse). Svindel er svindel uansett og gjør det ikke lettere hvis man trenger goodwill senere.

 

Og en annen ting er de som legger ut om slike historier på et åpent forum. Siste er absolutt ikke rettet til noen her

 

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ikke snakk om å lure / svindle - men rett og slett sjekke om forsikringa dekker såkalte "uhell".

Hadde du hatt min forsikring ville du fått dekket dette. Via jobben min har jeg en slik forikring. Det vil bla si at dersom barna skulle velte 70" flat-tv, vil forsikringa dekke det, osv

 

Selvsagt skal man være ærlig og ikke svindle, det må jo ligge i bunn uansett hva man gjør - men sjekk. Mange selskaper har vilkår som dekker dette, ærlig og ryddig :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...