Jump to content

Gikk på en smell i dag... Kjøpte PSE X-force for morro skyld


BowFreak84

Recommended Posts

I dag gikk jeg på en smell gitt! Kom over en PSE X-force til en overkommelig pris, og slo likegjerne til. I mitt hode er PSE søppel, men det er pga en pse bue jeg hadde for 9 år siden, så jeg regner med det har skjedd store forbedringer, og det er dette jeg ønsket å teste ut :) Nå var det ikke akurat noen dyr bue den jeg hadde sist heller, noe som sannsynligvis også spillte mye inn på prestasjonen til buen.

 

Er det ikke noen her som har litt erfaringer med denne buen fra før? Post dem gjerne her :)

 

Hva er normal pris på en slik brukt når den er fra 2009, nesten ny streng og kabler?

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med ny bue :D

Eg kjøpte min x-force i 2007 og har fortsatt ikkje funnet ein bue som gjere at eg vurderer å bytte den ut.

Pse x-force er ein svært solid og lettskutt bue med plenty med fart, den er også lett å tune.

Har lite med erfaring med GX-cam modellen som du har, men har hørt at den kan være lit vanskelig å tune med fallhylle. Da skal vist være lett å tune den med Whisker Biscuit, eller tilsvarande pil hyller (har eg lest på nettet).

Picture%20056_1024.jpg

Link to comment
Share on other sites

takker! Ja dette blir spennende! Jeg vil prøve og utvide horisonten min litt og ikke bare gå på hoyt hele tiden, selv om jeg elsker disse buene, de er ikke like kjappe da, det er det eneste minuset jeg ser med dem egentlig. I jakt sammenheng er det klart det er greit med en kjapp bue, derfor vil jeg nå teste x-force. så at de koster rundt 7700 kr nye her til lands... ut fra det tror jeg at jeg har gjort ett røverkjøp :)

 

Så nå blir det artig å se om jeg klarer skyte like gode samlinger som med alphamax'en min.. :)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med "ny" bue :) har selv en Whisker Biscuit usikker på om jeg er villig til og anbefale denne..da jeg er så pass missfornøyd

at jeg snart bytter den utt i en Spot hogg hylle

idag bør man få en super ny bue til ca 5-7tusen kr

har selv tenkt på Pse, Matthews nå jeg blir lei av min Bear bue om noen år

Link to comment
Share on other sites

Takker, whisker biscuit har jeg netopp solgt en av, ikke de pilhyllene jeg vil bruke til min skyting, men til jakt er de vel litt bedre egnet vil jeg tro.

 

I.o.m jeg skyter med FOB må jeg ha fallhylle. bruker en ripcord på hoyt buen min, men vil bytte den ut da jeg ike er helt fornøyd, skal ha en QAD hylle istedefor.

 

På X-Force'n blir det nok ei billig hylle i første omgang, pga litt redusert budsjett... blir permietert om 3 uker, så da kan det være greit og kutte ned utstyrshandlen litt :P

Link to comment
Share on other sites

Til jakt (uten FOB) vil eg påstå at W.B hylla er bortimot suveren. Skyter sjølv med fallhylle på min x-force, men nå har eg kjøpt W.B til alle buene i huset og kjem nok til å bytte på den og. Har skutt masse med QAD hylle (både eg og kona) og dei er meget bra, men har ein svak konstruksjon. Hvis dei får ein liten kakk (fx. fra FOBen), så slutter dei a falle (blir stående oppe til fjærene dytter dei ned).

Eg har bytta 3 QAD hyller på våres buer, som har svikta og ein av kompisene mine har bytta to.

Rip Corden har me fortsat ikkje hatt problem med.

Link to comment
Share on other sites

Det er nok klart forskjell på WB hyllene å ja :) Grunnen til at jeg ikke liker dem, eller lignende hyller generellt er at hele pila får kontakt med hylla, med ei fallhylle har du mindre kontakt med pilhylla, noe jeg ser på som positivt.

 

Den QAD hylla jeg har kikket på er denne: http://www.qadinc.com/2011-HDX.html

 

En kompiss klagde også på bygge kvaliteten på sin QAD hylle, så jeg er litt skeptisk, men grunnen til at jeg vil prøve denne hylla er fordi den trenger en hvis fart før den legger seg ned i motsetning til ripcord og alle andre. Dette syns jeg er en fordel om man bestemmer seg for å ikke skyte og heller legger ned buen.

 

RipCord hylla jeg har fungerer 100% slik den skal, så er ikke missfornøyd med selve hylla sånn sett :)

Link to comment
Share on other sites

Litt ot. Sorry...

Nå har jeg vært innom denne tråden flere ganger og jeg lurer svært på hva slags pil x-force har brukt på den antilopen som han er avbildet med. Den er jo så lang. Ser nesten ut som et lite spyd (ser egentlig ut som om pila er satt inni et rør, men hvorfor).

 

Kan du oppklare dette, X-force så jeg får nattesøvnen tilbake. :)

 

T :)

Link to comment
Share on other sites

Eg brukte samme pila både med lang bue og compound buen på denne turen. Tuna dei til å fly bra fra begge buene ved å bruke forskjellig spissvekt (lett spiss med compound og tung med langbue). Eg har også 30" dralengde :D

oK. x-Force. He,he...

Takk for svaret, men jeg tror du tuller med meg. Denne pila som du er avbildet med er minst 1,5meter lang (60 tommer). Har vel ingenting med 30 tommers dralengde å gjøre.

 

Ja, nå har du riktig ødelagt nattesøvnen min. Også jeg som skulle opp grytidlig imorgen for å jakte fasan og rådyr. (nei og nei...)

(ikke pent å gjøre slikt blant venner) :forvirra:

 

T :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

når jeg kjøpte bua mi ble jeg fortalt av de jeg kjøpte den av at jeg kunne ikke ha noe mindre enn 60Pund så jeg fikk en 70pund bue med 60pund ned tuning dette viste seg og bli katastrofalt og begynne med men jeg ble jo fortalt at 10-20 ganger så skulle jeg klare og dra denne opp men nå jeg har hatt buen inne og bytta til 50lemmer med justeringer ned til 40 i starten

så det er viktig og styre unna useriøse bedrifte som tror de kan bue :roll: mye tull og klatt kjøpte den i juli kunne ikke dra den opp før i går :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja det er helt sikkert... Det lønner seg aldri å ha for kraftig bue, ikke er det noen vits heller for den saks skyld.. Det fører bare til skader :/ Å det vil vi ikke ha!

 

X-force buen jeg har kjøpt her er 60 pund på max, alphamax'en jeg har er 70 pund på max. Men nå har jeg skutt siden 2001, med diverse opphold. men mye går på teknikk, når man får den inn, så går det mye lettere :)

 

Hvor var det du handlet siden de anbefalte deg å gå på 70 pund med en gang??? De kan jo ikke være rekti navla egentlig :P

Link to comment
Share on other sites

jepp er bear jeg har er jo egentlig ikke de som har hoved lisens på dette i norge da

jeg husker de selger Pse også..men uansett hva de selger der så styr unna jeg kommer værtfall aldri til og kjøpe noe mer utstyr der ifra

har brukt Arve vestgård sist jeg brukte norsk forhandler han er veldig grei og handle fra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...