Jump to content

Ny pistolskytter.


lozine

Recommended Posts

Hei, jeg er en kar som liker å legge en plan på det meste jeg skal gjennomføre. Jeg har i mangen år vurdert å melde meg inn i en pistolklubb, ta kurs og på sikt kjøpe egne våpen.

 

Jeg kan vel med hånden på hjertet si at mine dager som konkurransemann er talte, så dette vil bli en hobby for å ha det gøyt.(men man vet jo ikke hva som skjer i et konkkurannsehjerte når man står på startstreken).

 

Nå nærmer det forhåpentligvis kurs og innmelding i klubb. Slik jeg har forstått det, har klubben et begrenset antall .22lr pistoler til utlån for nye medlemmer uten egne, og anbefaler derfor medlemmene å kjøpe våpen så fort som mulig.(ja jeg vet reglene for dette).

 

Så her kommer spørsmålene der svarene skal komme inn i den langsiktige planen: Jeg er ikke ute etter å ha våpenskapet stappet med pistoler bare fordi det er mulig, så da er spørsmålet: Hva trenger jeg av våpen for å kunne skyte i flest mulig klasser, og for at det ikke skal rive i lommeboken hver gang jeg trekker av? (tipper en 22lr er selskreven, men en ergonomisk sak som er støpt inn i hånden, eller en mere klassisk pistol ala 1911 utseende) Tenker også et "grovere" kaliber.

 

er det noen som har noen gode råd til en helt fersk nybegynner som snart skal på kurs, og liker å planlegge litt?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...