Jump to content

Sende desert eagle til usa


Dragonslayer

Recommended Posts

Vurderer å få sendt desert eaglen til usa , nærmere bestemt http://www.magnumresearch.com/" target="_blank ..

De kan gjøre om min desert eagle VII til titanium gold samt tune opp desert eaglen.

 

Hvordan gjør man dette riktig ? hva trengs av papirer osv. Kjedelig hvis den blir stoppet til eller tilbake pga manglene papirer tull i tollen osv, kan tenke med at det er et byrokrati herfra til månen.

 

Spm 2

 

Har et 14 " løp i tilleg til denne bistoolen , tenke å få kappet løpet og satt på en teleskop demper, noen tips til hvor jeg kan kjøpe dette eventuelt en børsemaker i oslo som er flink ?

Link to comment
Share on other sites

Selv om det er teoretisk mulig å sende pistolen din t/r USA frarådes dette på det sterkeste. Det er utrolig mange fallgruver hvis du ikke har erfaring på området. Bl. a. trenger du en tillatelse fra ATF (siden du formodentlig ikke er autorisert våpeneksportør - da hadde du vel ikke stilt dette spørsmålet?). Når den skal returneres trenger avsenderen en eksporttillatelse og som grunnlag for å søke om det må du ha en importtillatelse (i praksis en vanlig ervervstillatelse) som må være oversatt til engelsk av godkjent tolk. Selv om alt går på skinner vil du mest sannsynlig erfare at det både blir mye venting og uforholdsmessig mye kostnader.

 

Derfor vil jeg gjerne foreslå et mye bedre alternativ: få utført det arbeidet du ønsker innenfor landets grenser. Den utvilsomt vakreste finishen på en DE er 24k gull slik som MR selv leverer. Dette er ikke den hardeste finishen, men våpenest konstruksjon gjør at det ikke vil påføres slitasje som reduserer det visuelle intrykket. F. eks. er det ingen bushing rundt løpet o.s.v.. Skal du ha noe som er virkelig slitesterkt er det TiN (Titanium Nitride) som er tingen - et kjeramisk belegg som ligner på gull. Du har sikkert sett det på industriborr og annet verktøy. Følg linken under og sjekk ut hva de kan hjelpe deg med - de har et meget godt rennome:

http://www.centrumfornikling.no/

 

Spm 2 "tuning": Du spesifiserer ikke hva du mener med tuning i denne sammenheng, men la meg gjette at det har noe med avtrekket å gjøre? Det aller enkleste, sikreste og rimeligste er rett og slett å bestille en ATM (adjustable trigger module) tilsvarende den som sitter i israelskproduserte Mk XIX fra etter 2004. Denne gir deg fullt justerbart avtrekk. Ellers kan jeg ikke se for meg hva annet det skulle være grunn til å tune på en DE. Alle ørner jeg har testet har hatt meget god egenpresisjon i de fleste kalibere og det er tydelig at produsenten har vektlagt presisjon ganske sterkt, ref. valg av løpstype (soft polygonal) og presis låsing av sluttstykke. Hvis du ikke er tilfreds med presisjonen i din så forsøk med litt forskjellige typer kuler. Du må IKKE bruke blykuler, men kan gjerne eksperimentere med kuler med veldig myk mantling. Vedr. presisjon, så er det nettopp grunntanken bak utviklingen av DE, opprinnelig tiltenkt metallsilhuettskyting.

 

Glem lyddemper på DE. Ingen av kaliberne den er kamret i tillateter nedlading til subsoniske hastigheter uten at pistolen slutter å virke pga for lavt trykk.

 

Håper dette var innspill til nytte for deg :-)

 

hilsen

Forumkongen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...