Jump to content

Kjøp av die sett til S&W 460, 454 casull og 45Colt (LC)


Skivebom!

Recommended Posts

Hei,

 

I ferd med å kjøpe diesett som dekker disse kalibrene: S&W 460, 454 casull og 45Colt (LC).

 

Kommer jeg unna med å kjøpe kun ett diesett (4 dier som er anbefalt for s&W460) som er beregnet til S&W 460 fra feks Midway.

 

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... cts/197086

 

Ser det er noen som dekker 45LC og 454 casull hos midway men ingen som dekker alle tre kalibrene.

 

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Om du kjøper et die-sett til .460, vil det ha krympeskulder så langt oppe, at du ikke kan krympe kortere hylser. Motsatt går greit, for da er det bare å skru seater/krympedien opp til riktig possisjon. Det kan likedan bli problem med utvidelse av hylsehalsen om "skruen" for det ikke kan justeres langt nok ned.

Link to comment
Share on other sites

Om du kjøper et die-sett til .460, vil det ha krympeskulder så langt oppe, at du ikke kan krympe kortere hylser. Motsatt går greit, for da er det bare å skru seater/krympedien opp til riktig possisjon. Det kan likedan bli problem med utvidelse av hylsehalsen om "skruen" for det ikke kan justeres langt nok ned.

+ til c.patron

 

den eneste dien som du kan bruke på alle kaliberne er sicedien. det du kan slippe unna med er å kjøe dier separat dvs sicedien til 460s&w og expanderdien og sette/krympedien til 454cassull og 45colt. da slipper du unna med 7 dier i stedet for 9. om det blir billigere å kjøpe dier separat enn i tre komplette sett, får du regne på :)

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar her.

 

Er vel like greit å kjøpe komplett til alle kalibrene da, slipper å justere på noe mellom eventuelt kaliber bytte i pressa osv. Blir nokk 460 og 454 til å begynne med.

Hvor er eventuelt beste\rimeligeste plassen folke bruker å handle? Dier, hylser, kuler, osv? Kan vel kansje bli litt å spare fra ett sted till ett annet.

 

Noe man bør være være extra obs på ved hjemmelading av disse kalibrene, forhold til 38 special og 357 mag som det her godt i fra før her.

 

Å lada data for 200 grains kule til 460 og lada data for 454 casull står ikke i ladaboka jeg har (Utgave 6) Noen som har, eller vet av en link på nett eller lingnende?

 

mvh

Link to comment
Share on other sites

Når det gjelder kuler å krutt så må jeg nokk gå ut ifra det jeg finner av ladedata å sette opp lista etter det.

Følge ladeboka kan man ikke bruke hvilke som helt kuler i 460, dette gjelder sikkert 454 også.

Hva er anbefalt?

Må vel ha ladninger for presisjon, men også noen for størst mulig munnings flamme når man skal stå i båsen ved siden av gutta med .44

 

Venter på att winge skal få 460 in stock nå så jeg får handla revolveren, ikke helt bestemt om det blir en 5" V eller 8 3\8" XVR, holer en knapp på 5"ern enda.

Andre forhandlere som har på lager?

 

 

Mulig Chopper att du får en PM utpå vinteren her vist du vill dele litt info, kalibret er nytt for meg å har mye å lære ;)

Link to comment
Share on other sites

Bare men lader rett ja :wink:

 

Snakka med Winge å de kunne da informere om att 460 i 5" var ute av produksjon :| Å om han fikk inn 8 3/8" viste han ikke etter som det ikke var på hjemmesia til smith USA lengre.

 

Så nå er Taurus Raging Bull 454 casull under vurdering, Men ser ikke ut til att det er lett å finne en slik i norge heller.. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Ja fant ut att det var Jakt og friluft :D Men de hadde heller ikke 460 i 5" :forvirra:

 

Så ligger ann for att det blir ett eller annet i 454 casull her :winke1:

Enten Taurus RB, Vist noen har i norge da. Fant ett firma på svalbard som skulle få inn i løpet av oktober. å sent mail til noen flere forhandlere men ikke noe svar eller de klarer ikke å skaffe.

Ellers så blir det en FA premier grade model 83, som frister veldig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...