Jump to content

Rådyrjakt


Clakz

Recommended Posts

Det er den avdelingen i kommunen som har daglig ansvarlig for naturforvaltning og miljø (eller sekretæren i vilnemd der hvor dette fremdeles finnes, eller skogbrukssjefen riktig) som du skal stile disse skjemaene som heter søknad om godkjenning av vald til. Først får du alle grunneierne til å underskrive. Det kan føres på mange gårds og bruksnumre til ett sammenslått vald, som du ser av skjema under. En kontrakt i denne sammenheng er det alltid smart å lage / skrive / undertegne for begge parter. NJFF og andre har eksempler på sådanne. Varighet på en slik er maks 10 år. http://www.dirnat.no/multimedia.ap?id=14870

Link to comment
Share on other sites

Så det er igrunn for sent å levere søknad på nytt vald og få tildelt fellingstillatelse nå, for i år?

 

Toget har nok gått for i år. Vi hadde møtet vårt i slutten av mai, tildelingsmøte. Fristen var 10. om jeg ikke husker feil.

Fristen for kommunen for å sende ut fellingstillatelser er 15. juni, samt å godkjenne nye vald.

Link to comment
Share on other sites

Det spørs nok litt i hvilken komune man hører til. Var nede å fikset slik at jeg fikk et dyr til, pluss jeg leier et lite terreng som i år har blitt for lite til et dyr og tenkte å slå det i sammen med gården hjemme her. Fikk da beskjed om å komme innom senere så skulle de fikse det.

Link to comment
Share on other sites

Klart de kan nok lempe litt på datoen når du allerede har et tilstøtende vald godkjent. Men tror det blir verre som hansen skriver å få et helt nytt vald godkjent denne høsten. Men for en avtale som kan vare opp mot 10 år så går det jo ann å bruke tiden i høst til å bli kjent. Tar som regel et par år for å kjenne et jaktområde godt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...