Jump to content

Rådyrjakt for student


Pripyat

Recommended Posts

Som student er jeg ikke verdens rikeste person, men kunne godt tenke meg å prøve meg på rådyrjakt.

Har jakta rein og fugl, men altså ikke rådyr. Enda.

 

Har noen et tips eller to om fornuftig prisede områder hvor man kan få jakte rådyr? Sverige er muligens svaret?

 

Takker så mye for svar!

Link to comment
Share on other sites

Ellers er det faktisk en idè å sette inn annonse i lokalaviser i lett tilgjengelige områder fra der du bor. Jeg gjorde det nylig og har fått flere tilbud. Det ene området er slik at jeg kan ta buss eller båt til begge 'endene' av terrenget. Neste helg tar jeg, avhengig av vindretning, båt eller buss i 40 minutter og "jakter" meg til andre enden. Da er det snakk om rådyr, men jeg kunne likegodt tatt med hagla og gått etter orrfugl.

 

Det koster et par hundre kroner for annonsen, men samtidig kan du skaffe deg et årelangt forhold til grunneier. Hvor mange grunneiere i Norge går egentlig på finn.no for å se om noen er interessert i å jakte på eiendommen deres? Ingen, eller nesten ingen. Finn.no er kun for de overprisede spekulantene.

 

Nå er det i tillegg seint på året og da kan du jo nevne i annonsen at du er interessert i å ta over løyver fra folk som ikke har tenkt seg mer på jakt i år.

 

Nå har jeg hatt annonser i flere aviser og fått respons fra 2-3 grunneiere per annonse. Noen skammelig dyre, men flere hyggelige og interessante også. Bl.a den jeg slår til på neste helg

Link to comment
Share on other sites

Ellers er det faktisk en idè å sette inn annonse i lokalaviser i lett tilgjengelige områder fra der du bor.

 

Dette har jeg prøvd på Østlandet. Det er vel den dårligste invisteringen jeg noen sinne har gjort.. :)

 

Nei, gjør som meg: skaff kort ett eller annet sted lengre nord, og hiv deg i bilen! :) Drar på rype/harejakt i Røros-trakene i morgen tidlig, og blir en uke :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...