Jump to content

Erfaringer med 62 g, fusion i 223 rem


sveagl

Recommended Posts

Har testet litt ulike typer ferdiglada ammo til min tikka 223 rem. Har funnet ut at Federal Fusion 62 g, går godt i rifla mi. Har ikke fått testet den på større vilt en rev og gås, men det er den jeg tenker å bruke på rådyrjakta i høst. Er der noen her som har erfaringer med denne ammoen?

 

Utgangshastigheten på denne ligger på like over 900 m/s eller tar jeg helt feil?

Testet den på papp på 200 meter( tre skudds serie) og fant ikke ut det var noe som helst fall på kula, kan dette stemme eller har jeg blinksa med siktepunktet eller noe annet?

 

Takker for alle svar, hilsen ihuga kammerleser!

Link to comment
Share on other sites

Tenker å prøve den samme ammoen selv. Så erfaringer fra andre hadde vært topp!

 

Sveagl: Om rifla di er innskutt på 100 m og du ikke opplever kulefall på 200 strider det imot de fysiske lover! Men hvem vet :winke1:

Har funne ut at med innskyting midt i på 100 m vil kulefalle være på rundt 10cm på 200m. Noe avhengig av ammo/kulevekt.

Link to comment
Share on other sites

hehe, er klar over dette- skal teste den igjen nå til helga! Treffpunkt på 100 meter er i overkant på 10èrn, treffpunkt på 200 meter var også i overkant på 10èrn. Ser at dette var merkelig og prøver ikke å overbevise hverken med selv eller andre om at det er tilfellet at kulefallet er så lite :winke1:

 

den eneste måten å finne ut kulefallet er vel å skyte på nytt :wink:

 

legger forøverig ved et bilde av utgangshulet på ei gås skutt på ca 220 meter:2dv304o.jpg

 

Har flådd av brystet for å se bedre, inngangshullet er på høyreside i øverkant av ribbeina, traff brystbeinet på tur ut..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har ikke testet mer med fusion, men skøyt inn med senter treff på 150 meter. Har skutt går på 200 meter etter dette, holdt da i øverkant på gåsa og det resulterte i et treff litt høyt- Meget førnød med presisjonen på denne ammo- men blir stortsett skyting på 100 meter..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...