Jump to content

Klippe av knekt klo selv?


Erikr

Recommended Posts

Bikkja hadde et lite uhell under jakt igår og fikk den ene kloa halvt avrevet helt innerst. Det er den øverste kloa, altså "tommelen" som skaden er skjedd på.

 

Det jeg lurer på er? Kan jeg klippe av denne selv med knipetang etc, eller er dette noe jeg er nødt til å la dyrlegen se på? Langt til dyrlege så jeg syter med å bort hvis dette er noe jeg kan ordne selv.

 

Mvh Erik

Link to comment
Share on other sites

Vi fikk klo-knekk i forrige uke på vår hund. Det var rett til dyrlegen for å fjerne "kapselen". Bandasje og blod de tre første dagene, samt smertestillende for hunden. Vil påstå at det må være rett og slett for jævlig vondt for bikkja at du drar den av selv.

 

Hvis du har tilgang til internett, så det kan vel ikke være "allverdens langt til en dyrlege"

 

PS.... Hadde samme opplegg på jakta for endel år siden, da kjørte vi 30 mil t/r på en dag for å fikse dette. Var samme klo som du nevnte, så hunden var jaktbar to dager etterpå...

 

-olan

Link to comment
Share on other sites

Hadde også dette på den eldste for noen år siden.

 

Ble ikke revet tvers av, men dyrlegen sa de måtte ha hunden inn.

Ble lagt i søvn, funnet fram en passelig stor tang, godt tak om neglen og dro til hun så fanden på veggen.

Snapp sa det, så var hele neglen av. Mykvev og nærver ble blottlagt, og hun rullet av de som måtte sitte igjen av negl ved hjelp av tangen.

 

 

Så mitt korte svar; Reis til dyrlegen. Dette er vondt for hunden..! Vanvittig mye nærver i potene dems.

Link to comment
Share on other sites

var til dyrlegen med samme problemet i går jeg også. hedde gått siden lørdag å det hadde blitt infisert allerede.alt av kloa blei fjærnet,salve å bandasje på å et par sprøyter så var han ferdig.skal gå på smertestillende å antibiotika i ei uke nå. råder deg til å reise til dyrlegen å få gjordt d skikkelig ellers kan det bli mye tull.... koster ca 1000 kr

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...