Jump to content

Lyddemper til 223.


ola9ko

Recommended Posts

Hva med denne? S&L TMD35: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23261783

 

Mener å ha lest at den demper 28 db. Grubler på denne til .222'en min selv. I tillegg er den relativt liten og lett.

 

Har selv en Hausken mini i dag. Bitteliten tass som passer til små kalibre opptil .22-250. 140 gram og bygger ca 12 cm på løpet. Kapper man omtrent tilsvarende, blir ikke børsa lengre enn originalt, samt at den heller ikke blir tyngre. 10 - 12 cm stål med hull i veier sikkert like mye som demperen. Genial i terrenget, men størrelsen går jo utover dempingen. Lurer på om det var 18 db eller noe slik. Bruker ikke hørselvern i skogen, men på skytebanen er det greit, da smellet blir høyere pga vegger og tak. Fuglepatronene har jeg ladet med N-110 i liten mengde, slik at kruttet, i teorien, er brent før kula forlater løpet. Smellet er i hvert fall mindre enn med annet krutt som krever større mengde.

 

Tror ikke jeg vil anbefale denne om tinnitus er i bildet her.

 

Annonserte den for øvrig til salgs her på forumet for litt siden, men ingen interesse å spore, så da blir den i stedet fast salongrifledemper, og inntil videre på .222'en.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...