Jump to content

H & N 125 gr belagt HBWC


Domino

Recommended Posts

For å bruke opp et gavekort har jeg kjøpt ei eske med disse kulene, og lurer på ladedata. Ja, jeg har sett at ladedata for VV N320 har vært nevnt. Men de eneste kruttsortene jeg har i skapet er VV N310 og Norma P4, og ønsker ikke å komplisere logistikken ved å kjøpe flere kruttsorter. (Det er litt mere jobb å få tak i krutt her enn på det sentrale og urbane Østland)

 

Patronen skal brukes til revolverfelt, og jeg ønsker ammo som samler godt. Og som ikke har problemer med å penetrere ei pappskive. Med andre ord er jeg ikke ute etter de aller mildeste "Poff!"-ladningene, men ei grei ladning som fungerer godt på 5-70 meter uten at rekylen er plagsom. Umulig kompromiss? Jeg håper ikke det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker egentlig ikke noen av kruttene du har, men, men... :wink:

H&N oppgir data fra 2,8 grain N-310 med 30mm settedybde. Start der, men jeg ville ha lagt på litt til. Rundt 3,4- 3,5 grain med N-310, og satt kulen ca. en millimeter ut slik at du får krymp i kula, og ikke over kanten.

 

N32C eller "Cowboykrutt" ser ut for å være den sanne vei med denne kula.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...