Jump to content

"gråblått" støv/kruttrester på sluttstykkehodet!?


Extreme

Recommended Posts

har ladet noen 165grains Barnes MRX med 65grain MRP i 7mm rem mag...og når eg skyter ser eg att det ligger igjen endel gråblått støv eller små kruttlignende partikler i sluttstykkehodet! det er ikkje brent fast, bare å blåse på så forsvinner det...

men ka kommer det av? det er ikkje krater i hetta av noe slag, å ladningen er på ingen måte over max, i følge ladeboken er det en moderat ladning!

hetta sitter skikkelig i hylsa også...tips til ka som er galt??

Link to comment
Share on other sites

Hvis demperen ar av typen aluminium (Hauskenetc) Så kan det falle små biter av eroderings rester av aluminiumen ned i pipa (disse er blågrå), og lande oppå sluttstykket, når du skrur på denne. Hvis børsa er i oppreist stilling (pipa vendt oppover)

Når du kamrer første patron, så knuses dette blå matriale, og kleber seg til støtbunn.

 

Dette er ikke farlig, men kan føre til at første patron kamrer litt trangt, pga knuseprosessen. Ikke farlig, og ødelegger ikke presisjonen.

Lettest å unngå ved å la børs ligge vannrett, ved påskruvning av demperen.

 

Slettes ikke sikkert at det er dette, men jeg brukte litt tid selv, før jeg fant ut hva det var på mine børser.

 

Bruker Hausken demper selv, 3 stk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...