Jump to content

foringsautomater, virker-virker ikke?


Ole_Netland

Recommended Posts

har søkt litt og ser der er flere tråder om hvordan folk forer rådyr og annet vilt gjennom vinteren, men det jeg tenker på nå er hvordan ha en praktisk forstasjon?

 

tenker da feks på slikt som høyde plasering, hvor høyt over bakken bør en forstasjon være når hovedmålet er rådyr? området hvor jeg kommer til å sette stasjonen blir der bra med snø, så ønsker å sette den så høyt som mulig slikt at den ikke forsvinner for fort i snøen.

 

jeg har to typer "automat"

18b773af4cb6e5bf9f57ad2ca69dc80f-image.jpeg

59a30db6f2c0491cc4ce34ab242b9b29-image.jpeg

 

jeg tenker litt på bruke en 25 lite syrekanne fra landbruket og montere disse under kanna, tanken er da at enn får det vanntett i toppen når enn skrur på kortken, og at håndtaket er fint til å feste det til ett tre med, to stropper, ei i håndtaket som holder den oppe, og en rundt kanna så den henger stødig.

 

Noen som har erfaringer med bruk av de to "dingsene" som er på bildene? hva for egner seg best i disse? har tenkt litt på hjorte pellets eller helt tradisjonell havre.

 

Plasering av forstasjoner har jeg sånt høvelig kontroll på, og området som de er tenkt plasert vil i de nærmeste årene bli opparbeidet ene og alene med tanke på viltstell, med vilt åkre, saltsteiner noen små treklynger til skjul (ble hogget ca 2500kubikk furu der i sommer)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...