Jump to content

DNs høringsforslag ang. våpen, skyteprøve, hunder, mm.


Redfox

Recommended Posts

Legger ut en link til hele høringsnotatet DN har utarbeidet. I tilfelle det er noen som ikke har lest den.

- Legg merke til ønsket om forbud av boltrifler med spesiele skjefter til jakt.

- Minimumskulevekt reduseres til 7,4 gram (114grs) i kal. 6,5 til storvilt.

(Det er også et ønske om forbud av kikkertsikter med spesiele retikkeler til jakt. Men det kommer ikke fram i høringsnotatet.)

 

 

 

http://www.dirnat.no/multimedia/49181/H" target="_blank" target="_blank ... attachment" target="_blank

 

Dette er en link der dere kan svare på DNs høringsrunde. Svarfrist er 1. Oktober 2011.

(ikke mange dagene igjen)

 

Høring på revisjon av forskrift om utøvelse av jakt, felling og fangst

 

http://www.dirnat.no/content/500042398/" target="_blank" target="_blank ... -og-fangst" target="_blank

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Noen få dager før terrorhandningene fant jeg en side der DN ønsket et forbud mot millitært lignende boltrifler samt kikkertsikter med spesiele retikler til jakt. Dette var et kort notat med bilde. Jeg har desverre ikke evnet å finne denne siden igjen så jeg kan ikke dokumentere dette med en link.

Nå vil jeg også si at høringsnotatet jeg har lagt ut en link til over er svært dårlig skrevet. Ettersom det ikke kommer noe konkret beskrivelse på hva dem ønsker. Det er kun generelt og da er det ikke godt å si hva dette fører til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...