Jump to content

keramisk bryne?


John Lee Hooker

Recommended Posts

Jeg har lenge brukt to diasharp diamantbryner fra DLT og har vært meget fornøyd med dem.

Rent bortsett fra en ting, finishen blir ikke like god som jeg ønsker meg.

Det har ikke vært et stort problem, har allltid kunne fikse det ganske greit med lærstropp.

 

Men nå som diamantbrynene begynner å nærme seg punktet hvor de ikke "tar" like godt lenger, så begynner jeg å se meg rundt etter bedre løsninger. Og da ble min oppmerksomhet fanget av spydercos keramiske bryner, da spesielt "bench stone" greiene på 8x2 tommer. http://www.knifecenter.com/item/SP302F/spyderco-fine-grit-ceramic-bench-stone

 

Det jeg lurte på da. var om noen hadde noen erfaringer med disse, eller kunnskap generelt utover det spyderco selv forteller? Spesielt behovet for å flate dem, ettersom dette er en jobb jeg ikke setter pris på. Det var en av hovedgrunnene til hvorfor jeg valgte diamantbryner.

Link to comment
Share on other sites

Har Pocket-versjonen (2-sidig med fin og medium). Dette er mitt 2. valg når det kommer til bryner, 1. valg er en Tormek jeg har tilgang på. Eller forresten, Spydercoen må komme foran, for den har jeg i hus og kan brukes uten å dille med jigger og slikt. Suverent bryne med veldig god levetid, mitt begynner å godt slitt nå, men det er sikkert ti år gammelt og har blitt brukt på alt fra kniver og dreiestål til avtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...