Jump to content

Hva av papirer trenger jeg får å kjøpe et våpen av en privat


ola9ko

Recommended Posts

Som tidligere; du trenger bare den vanlige søknaden.

 

Men der jeg søker, ønsker de ikke at jeg kjøper av privatperson med en "tom" søknad (Kun kaliber).

Dersom det skulle skje, ønsket de at jeg ringte, slik at de kunne sjekke opp om dette var et lovlig våpen via våpennummer på forhånd. Altså ikke stjålet.

Synes egentlig det er en god praksis. Hadde blitt et helvete for meg om det viste seg at jeg satt på et stjålet våpen, uten penger, og med pålegg om å levere våpen til politiet.

 

Tolker det dit at du kjenner denne personen, og at du da stoler på at det ikke er stjålet. Ville likevell tatt en telefon til forvaltningen og oppgitt nummeret på våpenet du ønsker å kjøpe. Da får du goodwill hos dem neste gang du søker. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke enig med deg at det er bra ting

Det skjer nok en gang i blant at stjålne våpen blir forsøkt solgt "legalt". Men man sitter jo med såpass mye kontakt info på selger, at det eneste man risikerer er å få fjerent et illegalt våpen og huket vedkommende som pusher det.

Men det er nå bare min mening da.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...