Jump to content

Grevlingjakta 2011


Generalsnus

Recommended Posts

Fant ikke noen tråd om grevlingjakt. Så da starter jeg en. Er det bare meg som jakter på disse ruslende "stridsvogner" med pels?

Ble skutt en grevling natt til fredag. 16 kg med grevling. Satte først et skudd med 30.06 Oryx i nakken. Men måtte ta et hagleskudd da kvinnfolket mente at den fortsatt blunket!:P

 

973759.jpeg

Link to comment
Share on other sites

har alltid hatt lyst til å jakte på denne krabaten, men skjønner ikke helt hvordan jeg kan spsifisere meg på grevling! xD er det bare å legge ut åte akkuratt som til rev?? Forklar litt hvordan dere jakter på grevling da! :) Jeg kjenner allerede til hijakt, men vet ikke hvor det er grevlinghi! :P og har heller ikke hihund! :P

Link to comment
Share on other sites

Forklar litt hvordan dere jakter på grevling da! :) Jeg kjenner allerede til hijakt, men vet ikke hvor det er grevlinghi! :P og har heller ikke hihund! :P

 

Ja, det er som åtejakt på rev. Jeg bruker en del frukt og grønnsaker på åtet til grevling. Har merket at den er veldig glad i gulrot. Om det er grevling i området der du skal jakte kan du finne ut av ved å se på hull i plen osv, hvor den har gravd etter meitemark. Grevlingtråkk er også lette å se. Har du sett grevling der du har tenkt å jakte? Grevling er jo mest aktiv fra kveld til morgen. Lykke til!;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...