Jump to content

200 grs Hornady FTX i 35 Whelen


fat_dog86

Recommended Posts

Hornady FTX (kula som står i Lever Revolution fabrikkammoen) er en del omtalt her på forumet, men da stort sett i 30-30 eller 45-70, som alle er nokså slappe av seg. Er det noen som har prøvd denne i 35 Whelen? Evt andre mellomkalibre i høyere hastighet?

 

Til nå har jeg holdt meg til 225 grs Sierra Game King, både til jakt og trening, men lagret begynner å bli tomt hos meg, og helt tomt i norske butikker. Ikke at jeg har fått skutt så alt for mye med den, men den går jævlig bra i børsa mi - og det viktigste er uansett kule at hullet sitter der det skal. Jeg får 750 meter med denne kula, den er tyngre, men har boattail, så jeg regner med det kan komme til å bli ca samme farta med FTXen. Boltrifle, så er ikke begrenset av pumpe-/leveraction-trykk, men har bare 45 cm løp, derfor noe lav hastighet.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde en 358win. Brukte 225gk, gikk greit og var effetktiv på elgen. Pipe på 57cm ga bra hastighet.

Kjøpte inn 200gr TSX før jeg solgte rifla. Har fått melding fra kjøper om eventyrlig presisjon, venter fallrapport på rådyr når som helst.

 

Er redd FTXen blir litt bløt for Wheelen hastigheter, anbefaler som over..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...