Jump to content

Trykkpunkt eller direkte avtrekk?


Kjetil-A

Recommended Posts

Jeg har kjøpt meg en Schultz & Larsen Classic DL, og har mulighet til å bytte det direkte avtrekket med trykkpunkt om jeg ønsker.

Så er mine spørsmål: Hva foretrekker dere? Hva er erfaringen deres med trykkpunkt på jakt? Ting skjer jo gjerne litt raskt ute på jakt.

 

Kjetil-A

Link to comment
Share on other sites

Har trykkpunkt på salongrifla. Syntes det var best før, men etter å ha skutt med direkte avtrekk, synes jeg dette er best, spesielt om det er snellert i tillegg. På Brno Fox'en min blir det så lett at en mild fønvind setter av skuddet. Umulig å skyte gæli da! :mrgreen:

 

Synes at trykkpunktavtrekket blir litt lang og ufølsomt, men det er nok bare en smakssak. Hører de som sier det er knallgodt avtrekk på Anschützen min og, etter å ha prøvd den, så da vet da gudene...

Link to comment
Share on other sites

Siden jeg er vant med trykkpunkt fra mine gamle dfs dager har jeg det på begge shultzene mine. Prøvde direkte på jaktrifla, men bytta fort tilbake siden jeg ikke ble fortrolig med å ikke ha feelingen med trykkpunktet. Men det er hva du er vant med. Og stilelr du direkte avtrekekt på ca 1 kilo så er det helt topp for de som vil ha det. for en skal lete lengre etter bedre avtrekk på ei rifle.

Link to comment
Share on other sites

liker trykkpunkt. men det må være et godt avtrekksmekanisme,

Anschützen 22. og Saueren 6.5 min har begge tykkpunkt, helt herlig å skyte med.

direkte avtrekk på andre salongen også veldig god,

 

gamle jaktrifla til pappa er litt ujevn og liker ikke den helt, den er direkte

 

Ag3'n har trykkpunkt, enda har jeg ikke kommet ovet en av dem som er god å skyte med, men prikker hull i hull med den også vis man bare trekker av fort :o og det er jo det den skal brukes til, få massiv illgivelse i et mål og så dekning

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...