Jump to content

Hokksund - Norsk Bassetklubb - 28/6-08!


Peacemaker

Recommended Posts

Sånn :wink:

Norsk Bassetklubb

ønsker dere velkommen til vår utstilling den 28.06.07 på

Hokksund båt og camping.

 

Veiforklaring: Følg skilting til Hokksund båt og camping.

 

Sekretariatet åpner kl. 09.00 og bedømmelsen starter 10.00

Ca. tider for start av din rase er oppgitt nedenfor, men de er ikke bindende. Møt derfor opp i god tid for utdeling av nummerlapper i sekretariatet før dere skal i ringen

 

Dommer Elin Normannset

Bedømmelsen foregår i denne rekkefølge:

Petit Basset Griffon Vendeen ( 26 ) 10.00

Grand Basset Griffon Vendeen ( 1 ) 11.30

Basset Fauve De Bretagne ( 12 ) 11.30

Basset Bleu De Gascogne ( 1 ) 12.00

Basset Artesien Normand ( 10 ) 12.00

Basset Hound ( 15 ) 12.30

 

Valpeshow vil bli dømt av Elin Normannset. Valpeshow kr. 140,-

Barn og hund gratis. Påmelding på stedet, innen kl 11.00 for begge disse aktiviteter.

 

 

Kaffe, brus, etc. kan kjøpes i campingplassens kafeteria.

 

Vi håper på pent vær, og at alle får en hyggelig dag.

 

Spørsmål ang. utstillingen til tlf: 624 23564 / 90 16 33 29 eller 33112278 / 99729583

 

HUSK: VAKSINASJONSATTEST, OG AT ALLE DELTAGENDE HUNDER MÅ VÆRE ID-MERKET.

 

Vaksinasjonsattest gjelder også hunder som ikke skal stilles, men som tas med inn på utstillingsområdet.

Link to comment
Share on other sites

Har just kommet hjem fra Hokksund. Birk og jeg var bare å tittet, men vi møtte og hilste på Dr. Balder og Skautussa der med sine blå, og de var innom ringen. Dollie og Dina var veldig flotte og det skal bli spennende å følge de videre. Så også flere andre glade basseteiere fra kammeret der - merkelig nok :D.

 

Birk sin mor - P-Troya, ble NJCH etter en 2. premie, og hans søster - T-Ronja fra fjorårets kull fikk 1. premie, gratulerer til de begge!

 

normal_Hokksund_08_002.jpg

Til venstre Ronja og til høyre Troya

 

Ellers så satser Birk og jeg på å komme sterkere tilbake i ringen(som gammel bokser er jeg jo glad i den :wink: ), men det er hovedsaklig jakt og evt. spor som vi vil prioritere....

 

Til slutt vil jeg gratulerer alle bikkjer og eiere som gjorde det godt i Hokksund!

 

 

 

Peace

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei Peacemaker!

Hyggelig og treffe deg i Hoksund ,Legger bare til at T Ronja blei også BIR (best i rasen) og kom på 5 plass i best in show . :D god sommer

 

Ligeså! :D

 

Ronja var veldig flott, så der har kombinasjonen P-Troya og Spider slått fullt ut! Gratulerer til deg som oppdretter og til eier av Ronja! Får håpe Birk og de andre i gamle- og nykullet kan gjøre det like bra etterhvert! Men det viktigste er jo at de blir noen duganes jegere! :wink:

 

Jeg sender deg film og bilde når jeg får redigert disse!

 

God sommer ja!

Link to comment
Share on other sites

Da var en helg på Hokksund Båt og Camping over.....og je er trøtt og sletin :mrgreen:

En knall fin helg, med stormende juble og glede i Bleu hytta vår :D

Skal innrømme at jeg har mast på Terje om at han må stille Sako....og få han på noen prøver.....

Så i helgen var det duket for Sako's debut - som Veteran...i en alder av 8 år... 8)

Våre små håpefulle skulle også i ilden....

Dina og Dolli ble stillt mot hverandre i valpe Showet.

Dina stakk av med BIR valp og 5 BIG/BIS Valp. Noe jeg er strållende fornøyd med, Dollie og Terje kommer nok til å gi oss mer konkuranse når Dolli får litt mer miljø trening.... :wink:

 

Sako gjorde "storeslem" synes vi da... Han fikk BIR, CK, (stor)CERT og 4 BIS, i en alder av 8 år - VETERAN 8)

Steike så moro :mrgreen:

Det var en følesmessig suppe i hue der jeg gikk med Sako i ringen...mange minner strømmet på....Det var vanskelig å holde maska da jeg fikk den Grønne BIS rosetten i hånda... Sako oppnådde samme resultat som det Mira opp nåde når hun fikk sitt første CERT i februar 2006.

Takk Terje for at jeg fikk lov til å gå med Go'gutten Sako i ringen.

Nå er det bare å luke ut flere utstillinger.... :wink:

 

Vil samtidig få gratulere alle med resultatene og utmerkelsenede fikk i helgen.

Og sist men ikke minst den sosiale biten på kvelden, Mange dyktige og hyggelige menensker i Basset miljøet....

"Dansken"(Har ikke navnet hans :oops: ), han var fra Danmark og stillte to BH(Basset Hound), har vel klart å overbevise meg om å ta en utstillingstur til Danmark i mai-09 :roll::lol:

 

PS: Tror Terje er lei av å høre; Hvorfor har du ikke stillt ham før....... :mrgreen::mrgreen::wink:

 

Sako-gutten:

34e3pg8.jpg

 

Barn og Hund -Kim med Dina:

2ekp07r.jpg

 

Dina:

195ww.jpg

 

Sako:

sb1wg5.jpg

 

Og Rufus den 4'de(Rufus kom en tur innom med valpen):

o89cp2.jpg

Tar livet med stor ro :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Takk Terje for at jeg fikk lov til å gå med Go'gutten Sako i ringen.

Selv takk du.....du skal ikke se bort fra at om du vil, så kan du få muligheten til å gå i ringen med Sako senere også. :wink:

 

Det var en artig helg i Hokksund, og kjempe fin miljø trening for Dollie, som trenger mye av denslags.

Hun fikk bra kritikk fra dommeren, det som manglet var sosialisering og ring trening.....det kommer :)

Moro at Sako gjorde det såpass bra som han gjorde, tipper vi kommer til å delta på flere utstillinger.......om jeg blir mast nok på da :wink:

 

Hyggelig sosialt samvær blei det også på lørdags kvelden med nydelig spekemat m/tilbehør.

 

Poacher, Hansen DL og Skautussa samt et knippe Bbdg:

normal_Hokksund_2008_027_%28Medium%29.jpg

 

Dommeren, Tussa og Sako:

normal_Hokksund_2008_031_%28Medium%29.jpg

 

Dina slapper av før hun skal i ringen:

Hokksund_2008_026_%28Medium%29.jpg

 

meg og Dollie i ringen:

normal_Hokksund_2008_013_%28Medium%29.jpg

 

Beste valper fra hver rase:

normal_Hokksund_2008_%28Medium%29.jpg

 

Barn og hund:

normal_Hokksund_2008_021_%28Medium%29.jpg

 

Ung og lovende hundefører:

Hokksund_2008_025_%28Medium%29.jpg

 

Takk for en trivelig helg til alle som var der.

 

PS: Hansen DL....øreproppene er ubrukt :mrgreen::wink:

Link to comment
Share on other sites

Takk til alle som var i Hokksund, og bidro til en trivelig helg. Selv er jeg kjempe fornyød.

Qrut ble BIM og utstillingens beste premierte jakthund :lol: . På fredagen fikk vi mulighet til å gå blodspor,

da ble de en 2.premie :) . Takk til Leif(Wilma) for glimrende tiltak. Så da er det fersksporprøven som

gjennstår. Gleder oss til neste års treff. Hytte er alt bestilt.

Link to comment
Share on other sites

Grattulerer Balder med kanon deby på Sako, jeg må jo og spørre. Hvorfor har vi ikke sett deg og Sako før :lol::P

Tussa, gratulerer til Dina herlig valp. Dollie også Balder, skikkelig morro å se 3 Blå. Og Kim, skikkelig dyktig er du som handler :D

Og til alle dere andre med flotte resultater :D

 

Må jo skryte litt selv også. Bøjentan`s Iak, som "Krone" her på forumet har på for, for meg fikk CERT -BIR - BIS 2

Iak%20bis%202%20hokksund.jpg

 

Broren Bj Ito til Grete fikk 1 - HP. Dagen etter fikk han CERT - BIR på NKK Bjerke

Ito%20hokks.jpg

 

Bj Gitte til Per fikk 1 KVAL

Gitte%20hokks.jpg

 

Også i valp gikk det bra. Men Knall Kule Ulla til "Wilma" her på forumetsom ble BIM valp 6-9 mnd

Ulla%20Hokks.jpg

 

Og Bj Kamerat Otto til Martin ( glemte å du kaller deg her på kammeret :oops: )

Otto%20Hokks.jpg

 

Og Bj Kåre til Svein fikk 2 beste hannvalp 6-9 mnd

Kaare%20hokks.jpg

 

Det eneste som var surt,var at jeg måtte reise hjem tidlig på kvelden rett etter mat pga valpene og de andre hundene hjemme. Ikke morro når stemmningen var høy hos en haug med herlige basset folk :roll:

M

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...