Jump to content

børse i 223?


7.62x63

Recommended Posts

Morn er på utkikk etter en børse i 223, men sliter med å finne det jeg ser etter..

 

det jeg ser etter er med 1-9 til 1-7 rstigning liker å ha mulighet til å skyte "tunge" kuler,

tungt løp og grei stokk,

 

har sett på cz 527 varmint, men den er det 6 mnd leveringstid på....

tikka har jeg hørt at ikke går så jævelig bra i 223..

 

noen som har noen personlige meninger? så hadde jeg satt stor pris på det..

 

Mvh PBJ

 

ps. kan ikke ha remington forde da blir jeg mobbet på skytebanen

Link to comment
Share on other sites

Gikk med omtrent samme forutsetninger for to år siden, men fant ut at for meg ble løsningen en Steyr Scout. Den har ikke tungt løp, men jeg savner det ikke heller. Den sitter stødig som en matchrifle i skulderen, den har godt avtrekk, super balanse, integrert tofot, ekstra magasin bak i stokken, og den samler under 20mm med billig fabrikkammunisjon (Remington UMC 55gns FMJ). Riflestigningen er 1:9". Løpet er frilagt med 2mm+ klaring hele veien fra kammer og frem, så varmskytingsproblemer er ikke tema.

p1000976.jpg

(Du skriver ingenting om prisklasse, den er jo noe dyrere enn Cz, omtrent samme pris som Tikka T3 Tactical)

Link to comment
Share on other sites

ps. kan ikke ha remington forde da blir jeg mobbet på skytebanen

hvis du plutselig skulle få litt selvtillit, så er Remington LTR et godt alternativ med 1-9" i stigning. :wink:

Selv har jeg en 700 med 1-8" LW løp og veldig fornøyd. Ellers var det Savage 112 BVSS (1-9" )den rifla jeg hadde tenkt å gå for før jeg kjøpte min Ragnar Hansen remington brukt...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...