Jump to content

Sig Sauer Conversion Kit .22 LR for P226


John H

Recommended Posts

Noen som har erfaring med Sig Sauer Conversion Kit .22 LR for P226?

Det er jo ikke noe ukjent fenomen at disse kov setta kan være litt ymse både med pressisjon og funksjonerting.

images?q=tbn:ANd9GcRqe9ArfXbnw5qtGlK-Dt6_FmKupxjr1GIQaDdq-D8n2IApWErW2g

 

Skal på en Sig Sauer P226 X-Five Allround Tactical i 9mm.

300px-SIGSauerP226.JPG

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte et slik sett samtidig med min 226 x six.

Det er nok beregnet til tjenestepistoler, på toppen av x-six ramma

er det nesten som en mus med tøffler. Funksjoneringen går nok greit om man forer den med noe annet en cci standard, det er litt slapt.

Presisjonen har jeg ikke fått testet skikkelig enda, trange sikter setter også litt begrensning på det. Om det er til x-six du tenker, har jeg villet stått over, det ville nok jeg ha gjort i etterklokskapens lys. Men har planer om å bygge den om til 6", mulig det blir bedre da.

Link to comment
Share on other sites

Hei John, funksjonering er vel ikke noe problem, du er dreven på Pardini Hilsen:-) Kan ikke se at presisjon skal være noe viktig punkt for deg heller:-) Grattis med ny SIG John, ser deg på bana Tirsdag.

 

Siden du har kjøpt deg ny Pardini bør du jo nesten begynne og trene litt på "Pardini hilsen".

5-10 Minutter med intensiv trening hver kveld gjør susen.

Kan jo ikke være et godt tengn at et våpen har fått ett slengskudd som dette.. :wink:

Vi "treffes" på bana.

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på om eg vinker oppe eller nede når jeg hilser skytebaneleder:-)

 

Konverteringssettene er ofte følsom på ammo, trenger ofte litt mer piff enn subsonic/ standard. De trenger ofte litt oftere rengjøring for at en holder funksjoneringen på topp, så lenge de funksjonerer skal presisjonen være på høyde med alt tilsvarende. Det er mange som polerer glideflatene maksimalt med god suksess, de mest ihuga letter sleiden i tilleg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener at Mosquitoen burde kosta halvparten av et konverteringssett. Jeg ville ihvertfall mye heller hatt et konverteringssett til P226`en enn en Mosquito. Skjønner egentlig ikke at SIG Sauer vil sette navnet sitt på den pistolen. Kvaliteten kan ihvertfall ikke sammenlignes med pistolene de faktisk lager selv.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...