Jump to content

Weatherby PA-08 avfyrer ikke patroner


lantesh

Recommended Posts

Hei folkens. Kjøpte akkurat min første hagle på XXL. En Weatherby PA-08

 

Men nå har jeg allerede etter andre gang med skyting på leirduer opplevd klikk i våpenet. 2 patroner ble ikke avfyrt, og dette hendte rett etter hverandre. :?

 

Noen som har lignende erfaringer med dette problemet? Tviler sterkt på at det er patronen det er noe galt med, siden jeg fikk avfyrt dem etter andre forsøk.

 

Haglen skal med sikkerhet leveres inn til XXL for sjekk.. Dette vil fungere dårlig i en fuglesituasjon når jakta begynner.

 

mvh Lantesh

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

er ikke sikkert det er noe galt med hagla,lerdue ammo kan ofte ha dette problemet av og til..

hender at de kan gå av vis man prøver en gang til,noe man egentlig ikke skal gjøre etter det jeg har hørt men men :winke1:

 

men følger med her litt da jeg har planer om å kjøpe samme hagle til sjøfugel jakt

 

Det dummeste jeg har hørt :roll:

Link to comment
Share on other sites

[quote="Sportskytter

Det dummeste jeg har hørt :roll:

 

Utmerket bidrag for å finne feilen på børsa...

 

Tror jeg hadde demontert en gang til og pussa/olja skikkelig. Greit å sjekke om det var merke i tennhetta på lerduepatronen, evt prøve den samme patronen som ikke gikk av i ei anna hagle.

Har opplevd det samme med min Rem 870 en tid tilbake, men det skjedde kun med 3 lerduepatroner. Har etter det skutt 500-600 uten problem så gudene skal vite hva feilen var.

 

Håper det ordner seg og at du får ei problemfri jakt :)

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

Det det endte opp med var at jeg gikk inn til XXL i går og fikk byttet inn Weatherby'en. La litt penger i mellom og fikk en Silma Lappland.

 

Gleder meg til å teste denne utover høste! Å regner med ingen klikk fra den :wink:

 

Hilsen Lantesh :)

Link to comment
Share on other sites

Bra du fant en løsning som fungerer Lantesh.

 

Sportskytter: Jeg er ikke uenig at det er en meget usansynlig feil. Har 15 år med leirdueskyting og annen hagleskyting på ryggen og jeg har som sagt bare opplevd dette en gang.

Min oppfordring til deg er at med 20 års erfaring, i en tråd startet av en som har et problem, kan du heller bidra til en løsning eller forslag til løsning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...