Jump to content

Søknader i boks .44 pistol og revolver


woodbear

Recommended Posts

Da dumpa de godkjente søknadene inn, og jeg nå skal sakte men sikkert tenke på noe nytt å bruke penger på de neste 6-12 mndr....

 

Har fra før p22, glock17 og .357 Desert Eagle

 

Har skutt .44 DE nå, og har fått lyst på å få meg det og i tillegg, eller bytte/selge inn .357`n... kommer litt ann på økonomi. Litt usikker da .357`n der mye mere "praktisk" til skyting, da den er mere kos, og billigere å skyte med og... men men... har lyst på en i .44. De smeller akkurat likt, men .44 har en trøkk faktor som gjorde den noe mere kul å skyte, men for noe brukbart... .357 uten tvil. optimalt vil jeg sitte med begge.

 

Kan si at .44 DE var en behagelig måte å skyte .44 på... du fikk allt du trenger ut av .44 uten vondt i handa.

 

Han jeg kjenner som tok DE`n fra pedersens vaapenlager er strålende fornøyd og men lurer på om han vil ha den i en blankere utførelse.....

 

skal ta en prat med gutta på jaktdepotet når jeg skal innom å kjøpe litt ammo...siden de kan skaffe DE til god pris, men foretrekker egentlig ikke å binde meg til noe... men ser jeg noen som skal kvitte seg med .44 DE, kan jeg plutselig måtte ha den... mastercard er kjekt... og hvis kona maser, så får jeg dumpe .357`n til Hassel... optimalt vil jeg helst ha begge :D (I wish)

 

Revolver ser det ut som valget detter på en ruger blackhawk.... men de har jeg nå 4 muligheter til å få brukt til 2000-3500,- så jeg venter litt med den, de vokser på trær, så vil se om det dukker opp en 629 s&w med 6,5" løp(pylon hele veien ut) så jeg kan ta et sikkert valg... har altid hatt lyst på en slik, men all SA testingen på klubben har gitt meg litt sansen for dem og...

 

Akkurat nå skulle en bra bonus vært tingen, skattepenga strakk desverre ikke til....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

hmm kompis av meg lurte på hvordan det er for butikker å ta inn f.eks våpen herfra i forhold til usa... prisene på selveste Desert eagle for eksempel er enda lavere enn danmark og da mulig å få i .44 og..

Hverken han eller jeg kommer noen sinne til å gidde å ta inn selv, men butikker har vel mulighet til å skaffe fra steder i europa mot en liten fortjeneste

 

hvorfor, fordi nok en kompis har blitt smittet av det nye DE viruset jeg sprer... greia er at han tar også gjærne min .357 hvis jeg finner meg en .44 først (kjekt å ha flere potensielle kjøpere) dessuten har han noen mndr igjen før han har lov hehe...

 

f.eks denne sjappa, knall priser på DE.... 11500 nok ca for sort..

 

http://www.waffenmarti.ch/

 

Nå skal det visst være mulig å få disse billigere til europa fordi MRI har et nytt distribusjons system .. ifølge dette stedet... det reflekteres i rimelig bra priser...

Link to comment
Share on other sites

8) Gratulerer med tillatelsen så langt.. Jeg regner med at det KANSKJE kommer bilder av de nye jernene når du har fått de? Jeg kan ikke fatte at du har råd til fabrikkammo i .357 / og grøvre kaliber :roll: Men NOEN har jo arselet (ræva) full av gryn...

Jeg personlig har nok med prisene på .22.... Iallefall etter de siste prispåslagene!

Lykke til! (Også med å begynne å lade...)

Link to comment
Share on other sites

kan nok ta en stund, skal prøve å kjøpe en revolver i sommer, men nå dumpa en regning på 4600,- fra strømselskapet etter å ha kobla til 3 fas ifjor! jeg som håpte de hadde glemt det, eller at det ikke kosta noe..

 

skyter sparsomt og hovedsaklig rekreasjon ... så det går greit, men bør få ordna ladeutstyr tilslutt... har bare ikke helt interresen eller plassen å ha det..

Link to comment
Share on other sites

kan nok ta en stund, skal prøve å kjøpe en revolver i sommer, men nå dumpa en regning på 4600,- fra strømselskapet etter å ha kobla til 3 fas ifjor! jeg som håpte de hadde glemt det, eller at det ikke kosta noe..

 

skyter sparsomt og hovedsaklig rekreasjon ... så det går greit, men bør få ordna ladeutstyr tilslutt... har bare ikke helt interresen eller plassen å ha det..

 

Plass for ladeutstyr er ikke noe problem. Du skaffer den noen planker Impregnert, kapper til en fot og et "tårn" i passende høyde med en kloss på toppen og skrur fast pressa der.

 

Du kam lage deg et kort et for å ha oppå kjøkkenbordet, eller et som er litt høyere enn en kjøkkenknakk for å sitte midt utpå kjøkkengolvet.

 

Jeg har laga begge typer og er mest fornøyd med golvmodellen, men begge funker. Vistsen er at foten tar mot kraftbevegelsene begge veier, enten du presser ned eller drar opp.

 

Jeg laga en pdf-fil om dette også, men den la jeg ut i USA....

Link to comment
Share on other sites

Plass for ladeutstyr er ikke noe problem. Du skaffer den noen planker Impregnert, kapper til en fot og et "tårn" i passende høyde med en kloss på toppen og skrur fast pressa der.

 

Du kam lage deg et kort et for å ha oppå kjøkkenbordet, eller et som er litt høyere enn en kjøkkenknakk for å sitte midt utpå kjøkkengolvet.

 

Jeg har laga begge typer og er mest fornøyd med golvmodellen, men begge funker. Vistsen er at foten tar mot kraftbevegelsene begge veier, enten du presser ned eller drar opp.

 

Jeg laga en pdf-fil om dette også, men den la jeg ut i USA....

 

Dette skulle jeg likt å sett nærmere instruksjoner/tegninger på. Jeg har lurt litt på å finne en enkel og grei måte å gjøre dette på. Har litt flere enn to tommeltotter når det gjelder snekkergreier.

Link to comment
Share on other sites

hey, master of offtopic... alle tråder jeg før har lurt meg inn på ender opp i DE diskusjoner..

 

Fant ut at jeg har egentlig god plass til en benk på fyr-rommet i huset :lol: faktisk så tror jeg det går fint, da jeg ikke kommer til å la oljebrennern gå videre til denne prisen olje ligger på nå... blir el-kobler til vintern..

 

men kommer brannvesnet på kontroll, hadde de nok tatt bilde for å henge opp på pauserommet... ladeutstyr og oljebrenner side om side...

Link to comment
Share on other sites

8) Cool!

Er nok iallefall ikke JEG som styrer trådene her OFF, prøver så godt jeg kan å få de ON...

MEN akkurat i dag har jeg feiret 49, drukket en usunn mengde skotsk (og annet -vann) myrvann, og det jeg skriver BØR ikke brukes mot meg! Zkåll! (O-T! gjett!)

Skal på DM / KMi morgen, så usaklighetene stopper nok NUH!

Ha en fortreffelig GROV (kaliber) aften!

Link to comment
Share on other sites

hey, master of offtopic... alle tråder jeg før har lurt meg inn på ender opp i DE diskusjoner..

 

Fant ut at jeg har egentlig god plass til en benk på fyr-rommet i huset :lol: faktisk så tror jeg det går fint, da jeg ikke kommer til å la oljebrennern gå videre til denne prisen olje ligger på nå... blir el-kobler til vintern..

 

men kommer brannvesnet på kontroll, hadde de nok tatt bilde for å henge opp på pauserommet... ladeutstyr og oljebrenner side om side...

 

Fyrrommet er faktisk ikke så dumt som en skulle tro, det er antakelig det tørreste rommet i kjeller'n og ingen sier man trenger å LAGRE kruttet der!

 

En nå nedlagt sportsforretning brukte fyrrommet som våpenrom i over 50 år, og det var den eneste rustfrie plassen i kjellern.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...