Jump to content

Noen erfaringer med Classic Light?


Choomnia

Recommended Posts

Hei,

 

Har et slik våpen, er ikke noe klassevåpen, men det funker:)

Kjøpte det i 2009 og brukt det på jakt siden. Har skutt ca 3000 skudd med det på lerduebanen, å har ikke hatt noe problemer bortsett fra at jeg fikk skutt i stykker en chock.

Men var bare å fikk bytta den i en ny hos Jaktdepoet.

 

Når det gjelder funksjon så har det fungert smertefritt. Hagla er fremdeles "tight" og fin, men med noen ripper i alu-låsekassa. Men det må en regne med på et bruksvåpen.

Avtrekket er det som jeg liker minst med haggla, er ikke helt presist, og med noe kryp. Men en får det en betaler for:)

Stokk programmet har jo bra utvalg, så en burde finne noe som passer.

Pistolgrepet er ikke spessielt godt synes jeg, men helt greit. Kunne gjerne vært brattere å litt tykkere pistolgrep.

Våpenet er også litt pipetungt, på jakt legger jeg ikke mye merke til det.

 

Skal du ha et våpen som du vilha litt glede av så ville jeg lagt mere penger i det.

Men hvis du skal ha et jakt våpen som du bare bruker 1 måndte i året er dette et greit våpen.

 

Mvh Jan H

Link to comment
Share on other sites

Angående kjøp av brukt våpen, så er det en fordel å ha justerbar kolbe, da har en litt flere muligheter på tilpasning.

Lengden på kolben er ikke så nøye, der for en kjøpt "spacer" som en kan legge i mellom, eller en kan kappe av kolben. men her må kanskje litt pussing til i etterkant.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en classic light i sommer på jaktdepoet i Drammen. Har vel skutt ca 500 skudd til nå. Hadde et lite problem med at Den "klikka" måtte til en liten sjekk over tennnålene der det var blitt noen skader ved montering. Og har gått som en drømm siden. Kjekk hagle som vi "nybegynere" har råd til å bruke. 8):thumbup: Nå er det bare å lade opp til jakta.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...