Jump to content

Retikkelet flytta seg under skyting


Mowgli

Recommended Posts

Hei folkens!

 

Skjøt på bana idag, og da skjedde det noe merkelig..

 

Skjøt med sellier & bellot i 30.06. Aldri testa den ammunisjonen før.. ganske billig, men var veldig mye rekyl i forhold til andre patroner, og hylsene var jævli harde å få ut av kammeret!

 

Og plutselig når jeg skjøt, så vridde toppen av trådkorset seg litt til høyre!

 

så nå er retikkelet skakt, for de tre nederste strekene stemmer ikke med det øverste..

 

Noen som har vært borti dette? eller som har noe tips om hva jeg kan gjøre?

 

Kikkerten er en Golden Eagle 3-9x40.

 

Takker for alle svar :D

Link to comment
Share on other sites

Eg trur nok både her Sellier og herr Bellot er heilt uskyldige i det som har skjedd med kikkerten din. Din golden eagle har nok landa for godt. Treng du hjelp, kan det vere ein god ide å søke den utanfor Kina. Både herr Schmidt og herr Bender, eller nokre av dei finare østerrikske venene deira, f. eks herr Swarovski, kan sikkert tilby adekvat hjelp.

Link to comment
Share on other sites

Om det er ladningen på patronene som gjorde utslaget er usikkert, men helt sikkert er det at kikkertsiktet ditt endelig fikk nådesskuddet.

Ikke alle kikkerter tåler rekylen fra en .30-06 i lengre tid, ihvertfall ikke om fabrikken selger dem for rundt 20 dollar pr. stk.

Da er det ikke alltid de holder garantitiden ut, om de ikke blir liggende i esken da...

 

Du trenger et nytt kikkertsikte, ikke nødvendigvis noe svinedyrt av tysk eller østerriksk opprinnelse, men noe som er solid og annerkjent.

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...