Jump to content

Sleidetilpassning Tanfoglio


500Bowen

Recommended Posts

Jeg har en Tanfoglio "Gold Match" i 9x19.luger, er veldig førnøyd med pistolen, passer perfekt i hånda .....MEN!!! Jeg er ganske nøye og pirkete når det gjelder presisjon. Har ladet meg fram til ei ladning som går ca 5/6 cm i diameter, 10 skudd fra "Ransom rest`n" på 25 meter....Helt greit!!!

Synes det er litt mye "slark"/ dårlig tillpassning av sleide og ramme sideveis....

 

Mitt spørsmål:

Kan man "Tighte" opp ramma, med samme metode som man gjør på en 1911 ramme? Altså måle sleide sporet, for så å bruke metall barrer i samme tykkelse som sleidesporet, og hamre forsiktig foran og bak på ramma....Vil dette hjelpe på presisjonen???

 

Litt vanskelig å forklare, men håper noen "Tog ann" :wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har en rustfri utgave, så må du ikke gjøre det. Ramma til Tanfoglioen er støpt, så noe "Peening" ala 1911 tror jeg du skal være forsiktig med. Du kan antakelig sveise igjen sporene og frese dem på nytt, men det er kostbart hvis du ikke kan gjøre det selv.

 

Tror jeg ville skutt og vært glad, og spart til en uten glipp hvis det er viktig.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Har ladet meg fram til ei ladning som går ca 5/6 cm i diameter, 10 skudd fra "Ransom rest`n" på 25 meter....Helt greit!!!

 

Mener du at den har en spredning på 5/6cm på 25 meter? Eller misforstår jeg hva du mener?

 

I tilfelle jeg forstår deg riktig synes ikke jeg dette var imponerende presisjon. Med min Gold Match skyter jeg uten problem samlinger med 3-4 cm spredning. Har ikke prøvd den i Ransom Rest ennå.

Link to comment
Share on other sites

Hei, ble veldig nyskjerrig på hva dere lader med? Skyter selv med en Gold Mach og har prøvd mye 124grs kuler alt fra billige Beerys til mantlede Rainer,Fiochi og Partizan.Har som regel brukt 3,8grs 320krutt.Brukte 3,9grs til Fioci.Sizer 29.00mm.Men jeg har alldrig klart og få bedre samlinger en 11cm med støtte og 2 hender.Skyter vanlighvis med 1 hånd.Skyter brukbart med 22mm,hatt en del 48 på 25m. Måtte bare bare spørre :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Mener du at den har en spredning på 5/6cm på 25 meter? Eller misforstår jeg hva du mener?

 

Det stemmer! Den beste samlingen jeg har fått til er 10 skudd innenfor 5-6cm i diameter på 25 meter i "Ransom rest".....

Brukte 125grs H&N tc kule,med 4,5grs vith.340 Patronlengde 28,4 og "tapercrimp".....

 

Men hadde du no svar på spørsmålet mitt???

Link to comment
Share on other sites

Mener du at den har en spredning på 5/6cm på 25 meter? Eller misforstår jeg hva du mener?

 

Det stemmer! Den beste samlingen jeg har fått til er 10 skudd innenfor 5-6cm i diameter på 25 meter i "Ransom rest".....

Brukte 125grs H&N tc kule,med 4,5grs vith.340 Patronlengde 28,4 og "tapercrimp".....

 

Men hadde du no svar på spørsmålet mitt???

 

 

Ikke noe svar, ville bare vite om jeg forsto hva du mente. Siden jeg syntes den ikke "gikk" så godt som den burde.

Jeg har bare prøvd to Gold Match, og begge "går" bedre enn det det virker som din går.

Så du har kanskje rett i at din trenger en tuning.

 

Vil legge til at jeg ikke anser meg som en god skytter, men som nevnt treffer jeg mye bedre med min håndholdt enn du gjør med din i Ransom Resten.

Har skutt stort sett Fiocchi 115gr og noe hjemmeladet med Haendler & Natermann 123gr(tror det var 123gr) HP.

Jeg har heller ikke prøvd min i Ransom Resten.

Link to comment
Share on other sites

Om det er litt slark mellom sleide og ramme burde vel ikke bety all verden? Pipa jo styrt i sleiden som siktene sitter fast på... Jeg hadde en Tanf. HC Custom i .40 S&W før, den gikk hull i hull på 25 meter hvis jeg brukte Fiocchi 170grs FMJ, funksjoneringen var et annet spørsmål... :shock:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kom med ett spørsmål........Og den eneste som har kommet med noe i nærheten av et fornuftig svar, var Øivind!!!! Takk Øivind :)

 

Åssen resten av dere "synsere" skyter med jærna deres er klink likegyldig...............Les "Tråd" og spørsmål før du svarer :evil:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...