Jump to content

Skytemodus


ssp1

Recommended Posts

Jeg lurer på hva folket gjør for å komme i "skytemodus"

Jeg har laget en 10m luft bane i garasjen. Har planer om å få til seriøs trening utover vintern men etter en dag med jobb og unger i barnehagen/skolen er det ikke like lett å fokusere på oppgaven.)

Jeg trener/skyter baneøvelser 25m en gang i uka ellers.

kansje noen kan komme med tips for å komme i rette sinnstilstand for å få bare tiere..)

Link to comment
Share on other sites

Da jeg hadde unger i barnehagen, tenkte jeg. Må bare vente til de blir litt eldre, kanskje til de har begynt på ungdomskolen. Nå tenker jeg, må bare vente til de har flyttet ut :lol:

 

Med dagens krav til oppfølging i skole, fritidsaktiviteter, og all salg mulig drama queen tokter så er ikke det lett. Jeg mener det stilles adskillig større krav til aktive foreldre i dag, enn da jeg vokste opp. Det igjen gir liten tid til egen hobby.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

...som unkar&spellemann har jeg nok helt andre forhold enn deg, til å drive ubegrenset med egne hobbyer...men jeg tror du får det til om du vil...og de rundt deg aksepterer det..

 

Jeg treffer generelt dårligere tidlig på morran enn sent på dagen...dvs at blodsukker og stabiliteten på kroppen er bedre utover dagen, etter noen måltider osv...

jeg trener derfor en haug med små økter tidlig på dagen, som regel kun tørrskyting med luftpistolen..dette kan være 5-20 klikk før jeg gir meg (5-10min)...for hver "pause" jeg tar, merker jeg at kroppen går seg til, kaffe-skjelven gir seg og avtrekka blir bedre og bedre...

ikke minst, det er lettere å unngå tennisalbue nå, fremfor å stå en time i strekk med tørrtrekking.

 

altså, jeg trener mange økter med avtrekkstrening..gjerne annenhvert avtrekk med lukkede øyne, for å lettere føle hvordan avtrekket skal taas.

om du "får lov" å la pistolen din ligge tilgjengelig rundt omkring i huset, kan du også gjøre dette, mellom bleieskift og retting av skolelekser.. :lol:

jeg trener på den mentale biten, ved å "være der" på første avtrekket..dvs at jeg ikke aksepterer at de 5 første avtrekka er rustne, før det går seg til.

innimellom tar jeg kun et tørrtrekk før jeg legger fra meg pistolen..dette har du tid til :mrgreen:

 

når du så, senere på dagen har en time til overs for deg selv i garasjen, tror jeg du vil merke at alle disse øktene faktisk har noe for seg...

Link to comment
Share on other sites

Er heldgvis ferdig med bleieskift perioden) Har testet litt med å høre på musikk (radio) og tror kansje det får fokuset litt bort fra forstyrrende tanker. På standplass er det jo ikke helt stille heller. Skal prøve å få tak i no rolig klassisk musikk og se om det hjelper på konsentrasjonen :)

Link to comment
Share on other sites

Alle hørselvern med en eller annen form for radioforbindelse er forbudt.

 

Leste hele reglementet for en stund siden, med tanke på at jeg skulle ha meg et elektronisk hørselvern..men finner ikke tilbake til dette emnet... :roll:

 

går også ut ifra at du kan bli refsa om du har (musikk)ørepropper på innsiden hørselvernet og...disse må jo da kontrolleres, og det tror jeg ikke man gidder.. :cry:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...