Jump to content

686 "pimping"


ryu82

Recommended Posts

Noen som veit ca. pris på avtrekks jobb og montering av fiber sikte på S&W686? Siktet har jeg ligganes men kornet må borres for å sitte på plass. Lurer også på å glassblåse revolveren for å få en finish som performance center utgaven. Noen som veit ca. pris på det? Tar gjerne imot forslag til andre typer finish som skiller seg ut fra orginalt. Gjerne bilder :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått en cirka pris på avtrekksjobb tidligere, og mener det var ca. 500-600 for bare å sette på avtrekkstopp og ca. 2500,- for full avtrekksjobb.

Dette var hos Børselars, og var på en 686 Performance Center (og jeg synes den glassblåste finishen på den er fet :) )

 

Espen

Link to comment
Share on other sites

Jeg får vel rett og slett ringe Noren å spørre om pris. Han tar avtrekks jobber men veit ikke om han kan glassblåse. Stoppekule har jeg ikke sett helt vitsen med så det dropper jeg. Performance Center utgaven ser jo rå ut i utgangspunktet..men den glassblåste finishen er liksom prikken over i'en :) Noen som veit hvem som kan glassblåse i ikke så lang avstand fra Sandefjord / Tønsberg?

Link to comment
Share on other sites

Noren i Sandefjord har vist mye å gjøre. Han har KANSKJE tid i desember! Fins det andre i Vestfold området som tar sånne jobber? Jeg tror jeg utsetter glassblåsing inntil vidre, er ikke helt sikker på om den vil kle det eller ikke.

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurte på å montere fibersiktet selv og lurer litt på hvordan det gjøres.

For å få av siktet foran skal det vel bare være å slå ut pin og få dratt siktet av med en egnet tang? Er pinen et "hult rør" eller en masiv "spiker "? Jeg kan nemlig se rett igjennom hullet på det original monterte siktet. Kanskje Smith & Wesson har glemt å slå inn pin?

Link to comment
Share on other sites

"Røret" er en syltynn rørsplint med splitt i siden.

For å få ut denne må du ha en dor i så nærme korrekt tykkelse som mulig, den butte enden på et bor kan fungere men pass på at det er ørlittegranne mindre enn hullet ellers sitter du i saksa om det kiler seg og knekker.

Det samme skjer om det er for tynt og kiler seg inni rørsplinten og knekker...

Prøv med en mikroskopisk hammer eller gjerne bare et blysøkke eller noe sånt og dunk mange bittesmå slag for å løsne den og sakte drive den ut, mye bedre enn å dælje løs og risikere merker i pipe eller splint (om du må bruke den gamle om igjen, ikke pent med flatbanket ende), mye mindre sjanse for knekk også om du "vibrerer" den løs.

 

Forøvrig, har du fibersikte på øvrige håndvåpen?

Jeg klarer overhodet ikke å oppnå konsist siktebilde med fiber, det eneste denslags duger delvis på for meg er hagle men vi er alle forskjellige, en tur på banen med Shadowen så røyk det siktet av så fort beina kunne bære meg til pushern for en dose jernsikte;)

Link to comment
Share on other sites

Takk for hjelpen :) Jeg kunne fort driti meg ut der merker jeg. Har en dendens til å være litt hardhendt hehe.

Jeg har ikke egene pistoler med fiberoptisk men har prøvd flere med. Har ikke fått prøvd på revolver ennå... men regner med at det blir like bra. Har prøvd noen magasiner med Shadow også. Likte det godt. Folk er forskjellige har jeg hørt rykter om :)

Link to comment
Share on other sites

Pinnen i mitt forsikte er massiv. Kjøpte en dor som passet akkurat for å slå ut denne. Selvfølgelig en tommestørrelse, ca 1,3mm så vidt jeg husker. Litt pes å få borret hullet korrekt, men det anbefales å borre fra begge sider med det nye siktet nedi spalten. Siste siktet jeg kjøpte hadde for stor fot. Måtte slipes til litt (obs, litt om gangen, det skal passe trangt.).

 

Jeg har den nye typen S&W med mim-deler, lås og rammemontert tennål.

 

Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...