Jump to content

Info om potensielle arvevåpen.


eirik1979

Recommended Posts

Hei,

 

jeg er nyregistrert på forumet, men har vært leser en periode :) Nå er jeg i den situasjon at jeg kan arve noen våpen, men er usikker på om de er noe spesielt å samle på. Fint om noen med mer kunnskap enn meg kan gi meg en pekepinn.

 

1. Banekrag som ser strøken ut. Etter hva jeg forstår er det i såfall bare affeksjonsverdien som gjør seg gjeldende?

2. G-33/40 laget i 1940 med påstemplet POLITI+NR. Den ser så vidt jeg kan se nummerlik ut. Ingen skader utover at stokken naturligvis har noe bruksslitasje.

3. Mauser M98 merket K.N.M. Denne er ikke nummerlik, sluttstykket har andre nummere enn resten av våpenet. Ser også ut til å være i kurant stand.

 

Jeg har også arvet et kikkertsikte av typen ZF-41 som er i OK stand. Kan dette brukes til noe fornuftig eller er det kun samlerverdi vi snakker om?

 

Pr nå ser jeg for meg å overta alle våpnene, men selge nr 1 og 3 og beholde G-33/40´en. Er det kurant å få tak i ammunisjon til denne? Jeg kan så vidt jeg forstår overta våpnene som "affeksjonsvåpen", men tanken på at de bare tar opp plass og ikke kan brukes appelerer ikke all verden til meg.

 

Setter pris på tilbakemeldinger og meninger. Ifall det er behov for bilder kan dette også fikses.

 

mvh

 

Eirik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...