Jump to content

Lett skytebenk til benkskyting, 20-30 kg.


solovenn

Recommended Posts

Har laget meg selv :shock: en benk som jeg kan frakte med meg over alt. :) Bygget i 40 mm rustfritt firkantstål, og med plate av impregnert kryssfiner ca. 12 mm. I tillegg har jeg bygget stol/krakk fast i denne benken, og den veier ikke mer enn 20-30 kg. :?: Den kan fraktes med overalt, og du bruker din egen vekt for å få den stødig. :wink: Har skutt mye på 100 m og minste gruppe hittil er 6 mm, :shock: men skyter jamt fra 8 til 12 mm med denne. Har bilde av benken, dere ser den på min Facebook side http://facebook.com.Solovenn" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank og http://s1128.photobucket.com/albums/m48 ... ench-rest/" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Har noen bilder her som skulle fungere, IMG_01952.jpg

 

og resultat av finskyting på 200 meter i konkurranse i Sverige.

 

IMG_0202.jpg

 

Bordet er stødig nok, spesielt ved godt underlag i betong eller asfalt på skytebane, eller grus i terrenget, og holder du magen unna bordet, hviler kun armer på bordet og sitter på sitteplaten, så er det nesten like stødig som betongbenk, hvor rekorden hittil er 5 mm med en annen skytter, som jeg har skutt på her i Sverige. Jeg merket lite forskjell, men bordet er endret til tykkere plate 12 mm oppå og litt lengre enn bildet, i tillegg til at stol er laget i rustfritt stål. Dette er en så enkel benk, går inn i bil type Pajero eller Landcruiser, og den kan lages i tre, og bli nesten like stødig hvis man bruker tykk gods i veden, og skrudd godt sammen. Lykke til de som vil ha en benk som kan lett fraktes med, og som gir god trening uansett hvor man skyter, bare man har rett avstand og kulefang. Har sett lignende benker i tre på skytebaner for innskyting av gevær, men de er litt store og man må ha tilhenger. I tillegg er de for høyre og venstreskyttere, men setter jeg stolen på midten på min benk, så duger den for begge. Kanskje jeg flytter stolen, men har ikke støtt på noen venstreskyttere hittil. Den er på størrelse med en kryssfinerplate, 60 x 120 cm. :shock:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Dessverre har jeg ikke tilgang til dette. Har prøvd, men man må ha administrators tillatelse til å gjøre det. Har du kanskje et tips hvordan man gjør det? Og hva er galt med å legge det ut på Facebook? Enkleste vei for meg. Men ny link ligger på forumet under samme emne, og der kommer du rett til alle bilder av benken.

 

solovenn

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Takker og bukker for all hjelp, som jeg også fikk her i Sverige under konkurranser og før, opplæring av svensk mester i benkeskyting, Borne Gebing. Han har gitt meg førsteklasses opplæring, så derfor en stor opptur for meg skytemessig. Skyter 6 mm PPC og de lader de veldig hardt her, men jeg har opplevd hylseseparasjon, så ..... Men må prøve deres ladninger etter å ha testet at de er trygge. Venter nytt løp i 6 mm XC i 1 - 8 stigning til tyngre kuler og lengre hold. Gleder med som en unge, men rifla kan jo brukes fra nå fra 0 - 1000 meter, bare jeg finner rett kule.

 

solovenn

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kan du gi meg en hint hvordan du gjorde det? Jeg er fullt oppegående på data, men med alle menyer overalt kan man ikke sette seg inn i alt. Men skal prøve, finner det sikkert ut, men du har vel tilgang fra administrator???? Eller er det andre veier? Skal prøve når jeg er ferdig med middagen, biff à la solovenn.

 

solovenn

Link to comment
Share on other sites

du trenger ikke administrator

 

du skriver bar "img" i hakeparenteser foran adressen til bildet, og "/img" i hakeparenteser bak adressen - eller skriv bildeadressen, og merk den og trykk "Img"-knappen over her.

bildeadressen er på formen "http://www.webadresse.no/bildetditt.jpg" f.eks.

 

Når jeg som overhodet ikke er oppegående på data får det til så burde det være fullt mulig :wink:

 

 

Ellers så er min erfaring med lete skytebenker at det er bedre å bite i gresset/søla/betongen og og komme seg ned på magen. I fravær av tung og stasjonær benk skyter iallefall jeg langt bedre fra bakken.

 

K

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Fikset bilde for deg jeg :D

 

249254_10150244577991971_641396970_7767863_5377606_n.jpg

 

 

Har prøvd forskjellige adresser og legge inn i området mellom "IMG""IMG" og får bare opp "bilde". :cry: Forsøkte så med et bilde fra en leirdue konkurranse hvor det stod .jpg til slutt, og fikk da opp et bilde. Så det må være en endelse som programmet i kammeret.no forstår, som .jpg, .jpeg eller så kommer det ikke bildet opp. Har prøvd mange sider uten denne endelsen, og ingenting kom opp uten "bilde". Men å finne en side som har denne endelsen, eller en annen som kammeret.no forstår er ikke lett. Men med litt leting inne på blogspot fikk jeg opp denne adressen, og nå fungerer det. Får prøve med Picasa som jeg laster ned nå, om jeg får den endelsen opp, så får jeg se om det Picasa har den endelsen. Takker for all hjelp, men jeg ser at jeg har funnet løsningen nå. :winke1:IMG_0204.jpg

 

solovenn

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...