Jump to content

Kjøp av Engelsk Setter/Gordon Setter!


msyncron

Recommended Posts

Hei!

 

Er det noen her inne som kan sende meg pm om tips til linjer på gode avstamninger på engelsk setter svart/hvit og gordonsetter? Satser da på overtakelse mot våren neste år....

 

 

Har vært inne på klubbene og sett og forhørt meg...men ikke så mye kontakt med folk å få...

Link to comment
Share on other sites

Hei, siden kjøpet ditt ligger noe frem i tid har du ganske god tid til å finne en spennende parring. Personlig kjenner jeg forholdsvis bra til Engelsksetter og de forskjellige linjene og hva de evt har prestert osv. Har også hatt endel henvendelser hvor en blir spurt om aktuelle parringer osv. Ofte kan det være vanskelig å gi slike anbefalinger til personer en ikke kjenner da en ofte ikke helt vet hva den enkelte er ute etter eller verdsetter som viktig. Personlig har jeg sansen for bikkjer med ett stort søksformat, tett reviering og som har en god dæsj med selvtillit. Dette fordi jeg i tilegg til jakta bruker bikkjene mine mye på prøver. For meg passer det best å ha en bikkje som kan håndteres og settes på plass i en fuglesituasjon slik at den skjønner hvordan jeg vil ha det.. Da nytter det ikke ha en hund som er spekket av jaktlyst men har en dårlig syke. Grunnen til at jeg skriver akkurat dette er at en hund som passer meg, kanskje ikke passer deg

 

Jeg vil anbefale deg å først bestemme deg for hvilken rase du skal ha. Da har du kommet godt i veg og kan rette fokuset mot den bestemte rasen. Ta så kontakt med distriktskontakten som bor nærmest deg og fortell om hva du er på utkikk etter og om han/hun kjenner til noen planlagte parringer som kan være leveingsklare på den aktuelle tiden. Vedkommede bør da være i stand til å sette deg i kontakt med aktuelle oppdrettere. Bruk tida til å granske og finne ut mest mulig om de akuelle parringen du får tips om. Tenker da særlig på slikt som reis, presisjon, søksformat og ikke minst om slikt som stress og mas/bjeffing osv.

 

Ønsker deg lykke til med valg av hund :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...